השוק

למרות התוכנית המוזרה, מניית גולדמן זאקס קופצת במסחר

"על רקע חוסר הוודאות והתנודתיות בשווקים, אנו ממשיכים לנהל את המשאבים שלנו בצורה מושכלת ולהישאר ממוקדים בניהול סיכונים", אמר המנכ"ל דוד סולומון מרוצה, לאחר שהכריז את שינוי ההיררכיה בארגון שלו
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
מניית גולדמן זאקס גרופ (GS) זינקה במסחר אמש (שלישי) לאחר שבנק ההשקעות פרסם רווחים גבוהים מהצפוי ברבעון השלישי, הכריז על דיבידנד של 2.50 דולר וחשף תוכניות לארגון מחדש של ארבע החטיבות העסקיות שלו.
גולדמן אמרה כי הרווחים לשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר הוצמדו ל-8.25 דולר למניה, ירידה של 44.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ההכנסות מבנקאות השקעות ירדו ב-57% מהשנה שעברה ל-1.58 מיליארד דולר, אך זה קוזז בחלקו על ידי עלייה חזקה בהכנסות השווקים העולמיים, שעלו ב-10.5% ל-6.2 מיליארד דולר.
פעילות המיזוגים יורדת בסביבות 55% מהרמות בשנה שעברה, על פי נתוני Refinitiv, עם עסקאות של 692 מיליארד דולר בלבד שהושלמו - הסכום הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2020 והירידה הגדולה ביותר משנה לשנה מאז 2009.
"תוצאות הרבעון השלישי של גולדמן זקס משקפות את החוזק, הרוחב והגיוון של הזיכיון הגלובלי שלנו", אמר המנכ"ל דוד סולומון. "על רקע אי הוודאות והתנודתיות בשווקים, אנו ממשיכים לנהל את המשאבים שלנו בצורה מושכלת ולהישאר ממוקדים בניהול סיכונים כפי שאנו משרתים את לקוחותינו. חשוב לציין, אנו בטוחים שההתפתחות האסטרטגית שלנו תניע תשואות גבוהות יותר ועמידות יותר ותפתח ערך לטווח ארוך לבעלי המניות".
"בינואר 2020, תיארנו את האסטרטגיה שלנו במונחים ברורים וישירים, והצגנו תוכנית לצמיחה ולחיזוק עסקי הליבה שלנו, לגוון את המוצרים והשירותים שלנו ולפעול בצורה יעילה יותר ככל שאנו מניבים תשואות גבוהות ועמידות יותר", הוסיף. "היום, אנו נכנסים לשלב הבא של הצמיחה שלנו, מציגים התאמה מחדש של העסקים שלנו שתאפשר לנו לנצל עוד יותר את המודל התפעולי השולט של One Goldman Sachs ככל שאנו משרתים טוב יותר את לקוחותינו".
מניית גולדמן זאקס רשמה עלייה של 2.8% במסחר באמצע היום לאחר פרסום הרווחים והחלפת ידיים במחיר של 315.40 דולר כל אחת, מה שמצמצם את הירידה של המניה במשך שישה חודשים לכ-4.5%.
גולדמן פירטה גם תוכניות להפריש יותר 515 מיליון דולר כדי לכסות את הפוטנציאל להלוואות רעות בכלכלה מקומית - וגלובלית נחלשת - אחרי ג'יי.פי.מורגן (JPM), סיטיגרופ (C), בנק אוף אמריקה (BAC) ו-וולס פארגו (WFC), והזמינה סכום כולל של 1.8 מיליארד דולר במה שנקרא עתודות אשראי בימי שישי ושני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה