השוק

פייסבוק נכנעת: השקעה של מאות מיליוני דולרים תרד לטימיון

מפעילת אפליקציות התקשורת הגדולה בעולם הודיעה כי תציית להוראה שקיבלה לבטל את רכישת הענק של אתר התמונות המונפשות Giphy לפני שנתיים תמורת כמעט חצי מיליארד דולר
יאיר מור | 
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
מטא (לשעבר פייסבוק) תמכור את אתר התמונות המונפשות Giphy, אותו רכשה לפני כשנתיים וחצי תמורת כ-400 מיליון דולר. זאת לאחר שרשות התחרות והשווקים בבריטניה (CMA) פרסמה היום החלטה הדוחה לחלוטין את ערעורה של החברה על הוראתה של הרשות לפייסבוק למכור את האתר.
"אנו מאוכזבים מהחלטת ה-CMA, אך מקבלים את הפסיקה מהיום כמילה האחרונה בנושא. נעבור צמוד עם ה-CMA על ביטול ההשקעה בגיפי", אמר דובר מטעם מטא לאתר The Verge, והוסיף כי מטא תמכור את כל נכסי גיפי, כולל האמריקאים - למרות שבאופן עקרוני ההוראה של הרשות הבריטית תקפה רק לגבי נכסי החברה בתחומי הממלכה.
פייסבוק הודיעה על רכישת גיפי, האתר המוביל לחיפוש תמונות מונפשות לשליחה באמצעות אפליקציות תקשורת ורשתות חברתיות, במאי 2020. המטרה, לכאורה, היתה לשפר את השילוב של חיפוש הגיפים באפליקציות פייסבוק - אך לפי מסקנות ועדת מחקר עצמאית שמינתה הרשות הבריטית בקיץ האחרון, המטרה היתה לפגוע בתחרות בשני תחומי עיסוק מרכזיים של פייסבוק.
כפי שהסביר זאת סטוארט מקינטוש, יו"ר ועדת החקירה העצמאית: "העסקה הזו היתה מפחיתה באופן משמעותי את התחרות בשני שווקים - היא כבר גרמה למחיקת מתחרה בשוק הפרסומות בבריטניה (לפי שמועות, גיפי עבדה על מערכת פרסום שאמורה היתה להתחרות בזו של פייסבוק; י"מ), ובמקביל נתנה למטא יכולת להגדיל עוד יותר את כוחה המשמעותי בשוק הרשתות החברתיות (על ידי מה שהוועדה הגדירה כחסימת הגישה לשירות עבור אפליקציות מתחרות אלא אם תאפשרנה לפייסבוק גישה למידע הסודי של המשתמשים שלהן). הדרך היחידה בה ניתן למנוע זאת היא (לכפות על החברה) למכור את Giphy".
כאמור, ההוראה למכור את גיפי יצאה כבר בשנה שעברה, אך מטא ערערה עליה. כעת, דחתה הרשות את הערעור וטענה כי החברה כשלה בהוכחת חמישה מתוך ששת סעיפי הערעור. לכן, החליטה מטא לציית כעת להוראה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה