השוק

לקראת הודעת בנק ישראל: הדולר שבר את רמת ההתנגדות ב-3.6 שקל

בנק ישראל צפוי להעלות היום את הריבית אבל עדיין המשקיעים מעדיפים את הריבית הדולרית ואת האלוקציה שנוטה כעת לטובת השוק האמריקאי וזה גורם לדולר להמשיך במסע צפונה, לאחר שכבר חצה את רף 3.6 השקלים וחזר מתחתיו
ניצן כהן |  5
דולרים (צילום pexels)
היום (שני) תודיע הוועדה המוניטרית של בנק ישראל על גובה הריבית לחודש הקרוב ונראה כי קונצנזוס ההערכות מדבר על העלאת ריבית של 0.75%. באופן עקרוני היינו מצפים להיחלשות של הדולר בגלל ההתאמה של הריבית השקלית לרעותה הדולרית אבל נראה כי כרגע ההערכה נוטה לכיוון שהריבית הדולרית תמשיך לעלות ובתגובה תעלה הריבית השקלית וזה תומך בהתחזקות הדולר.
צריך לזכור שבתקופה האחרונה נצפות ירידות בוול סטריט ובעיקר בנאסד"ק וזה גורם למשקיעים המוסדיים לתכנן את האלוקציה של ההשקעות ההשקעות שלהם בדרך של המרת שקלים לדולרים והוצאתם להשקעה מעבר לים ובעיקר לצוד הזדמנויות בנאסד"ק וזה לוחץ על הדולר כרגע בתל אביב.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא העובדה שנכון לשבוע שעבר הצליחו המשקיעים המוסדיים להשיג במערכת הבנקאית פיקדונות דולריים בריבית של 4.5% וזה אומר שההעדפה שלהם הייתה לממש סחורה בבורסה ולהפקיד אותה בפיקדונות הבנקאיים בריבית הזו, לפחות עד יעבור זעם וגם זה לוחץ על הדולר בישראל.

צריך לזכור נתון נוסף והוא משמעותי מאוד: החשש מפני גלישה להאטה כלכלית שלא לומר מיתון שלא להרחיק לכת עד מיתון כבד וזה אומר תיכנון של המכפילים בבורסות וזה אומר שהנחת העבודה היא להקדים מימושים בשוק המניות (ובאג"ח), חנייה של הכסף באסורים הבטוחים של הפיקדונות בבנקים עד יעבור זעם.
מנהלי ההשקעות בקרנות הנאמנות חוששים מגלי פדיונות שיבואו בקרנות הנאמנות וזה אומר גם כן מימוש סחורה בשווקים והחנייתם בעולמות המזומן בבנקים כדי שלא למכור במה שקורי Fire Sell וגם זה לוחץ על הדולר בבורסה.
אם כן, נכון לרגע זה הדולר עולה בכמעט 1.6% ונסחר קרוב מאוד לרמה הפסיכולוגית של 3.6 שקל, זאת לאחר שכבר עבר את רף 3.6 השקלים וחזר מתחת לרף במהרה. המשמעות - אנחנו בדרך לדולר גבוה הרבה יותר. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל יקר במדינה שלנו
    רחל 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל במדינה הזאת יקר וממשיך להתייקר כבר קשה להבין איפה אפשר לצמצם עלויות הורדתי איפה שהייתי יכולה אפילו בביטוח משכנתא ביקשתי שיצמצמו לי עלויות לפחות בהפניקס יש עם מי לדבר
    סגור
  • 2.
    הכל מתייקר
    נוי 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט הכל מתייקר.. עולה ועולה.. צריך לבדוק היטב איפה סוגרים ביטוח משכנתא, לי יצא הכי משתלם המסלול שהפניקס הציעו לי .. סגרתי איתם.
    סגור
  • הפניקס?
    חכם חנוכה 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל משפחתי ואני הפסקנו את כלל הביטוחים החברה הזו בגלל שבמצב חירום (א.כ.ע) בני לא קיבל מהם אגורה למרות שהיה מבוטח בעשרות אלפי שקלים לחודש
    סגור
  • חכם חנוכה
    גיא 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכותכם להתאכזב אגב סתם שתדע בכל חברת ביטוח יש אנשים שמתאכזים מהם אין מה לעשות אף אחד לא מושלם, דעתי האישית שבחברת הפנקיס יש גם כלעם טכנולוגיים מתקדמים שמנגישים לך את כל מה שצריך וגם אנשים כן כן אנשים שאפשר לדבר איתם ולסדר את הכל, ושוב אני אגיד אני בטוח שאתה מאוכזב אבל זה כנראה המקרה שלך כנראה לא מייצג
    סגור
  • 1.
    יוקר
    אלינה 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאנחנו חיים בעידן של יוקר מחייה צריך לבדוק איפה אנחנו משלמים יותר מדי... כמו ביטוחים וכו' אני בדקתי והכי משתלם לפנות להפניקס ולבדוק את מסלולי ביטוח המשכנתא שלהם. לי זה השתלם.
    סגור