השוק

לקראת מאבק שליטה בחלל: חברת 4iG רוכשת 20% מהחברה

חודש אחרי שאיש העסקים אהרון פרנקל רכש 26% מחלל, רוכשת היום חברת 4IG ההונגרית 20% מהחברה עם אופציה לרכישת 51% ממנה; העסקה מתבצעת לפי מחיר של 4.7 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-3% מהמחיר בו רכש פרנקל את חבילת המניות
ניצן כהן | 
לוויינים (צילום pixabay)
נראה שאיש העסקים אהרון פרנקל חובב מאבקי שליטה. היום רכשה חברת התקשורת ההונגרית 4iG 20% ממניות חלל-תקשורת תמורת כ-28 מיליון שקל. בהתאם לקבלת אישורים רגולטוריים ובהתאם לשורה של תנאים מתלים תוכל החברה ההונגרית להזרים כסף לחברה על פני 3 שנים עד להחזקה של 51%.
נזכיר כי בחודש שעבר רכש איש העסקים אהרון פרנקל חבילת מניות בחלל שמהווה 26% מהון המניות שלה לפי מחיר של 4.58 שקל למניה.

כאמור, בכפוף להתקיימות התנאים המתלים ביניהם קבלת אישור משרד התקשורת והאסיפה הכללית של בעלי המניות של חלל-תקשורת, יוקצו לרוכשת, בשלב ראשון, 6 מיליון מניות מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה בחלל תקשורת, במחיר של 4.7 שקל למניה. בסה״כ תעביר4iG כ-28 מיליון שקל תמורת 20% ממניות חלל-תקשורת.
בנוסף, בכפוף להתקיימות תנאים מתלים נוספים, 4iG תוכל לרכוש במשך תקופה של שלוש שנים ממועד השלמת העסקה, מעת לעת ובכפוף לקבלת אישור נוסף ממשרד התקשורת, מניות רגילות נוספות של החברה, עד לשיעור אחזקה מצטבר של 51% מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה בחלל-תקשורת. המחיר הממוצע עבור ה- 31% הנוספים מהון המניות יהיה 8.5 שקל למניה רגילה, שמסתכמים להשקעה נוספת בסך של כ-170 מיליון שקל.
 
ב-31 באוגוסט השנה דיווחה חלל-תקשורת כי כונס הנכסים של יורוקום תקשורת התקשר בהסכם אופציה עם אהרן פרנקל בנוגע לרכישת 26% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, במחיר של 4.58 שקל למניה.
חברת 4iG הינה חברה ציבורית הונגרית, שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך של בודפשט ועוסקת בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת.
דן זיצ'ק מנכ"ל חלל-תקשורת מציין: "מדובר באירוע חשוב ובעל משמעות המעיד על הבעת אמון בחלל-תקשורת ופעילותה ובמימוש תוכניותיה האסטרטגיות, שעיקרן מעבר מאספקת קיבולת לוויינית לאספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת על גבי לוויין, לרבות, שירות מנוהל מקצה לקצה ומתן פתרונות מתקדמים בשרשרת הערך כגון אפיון, תכנון, הקמה ותפעול רשתות התקשורת הלוויינית. בנוסף, כניסתה של 4iG, באמצעות הזרמת הון לתוך החברה, תשפר בצורה משמעותית את חוסנה הפיננסי של החברה ותאפשר סינרגיה מול קבוצת התקשורת".
חלל-תקשורת היא חברת הלוויינים הפרטית של ישראל. החברה היא ספקית תקשורת לוויינים והבעלים של צי לווייני עמוס, הכולל את הלוויין הדיגיטלי רחב הפס (HTS) המתקדם עמוס-17, אשר מרחיב את רשת הפריסה של החברה לאפריקה, המזרח התיכון ואסיה. חלל-תקשורת, אשר החלה פעילותה ב- 1992, והיא מספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת על גבי לווין.
החברה מספקת כיסוי לוויני נרחב ואמין מעל אפריקה, אסיה, אירופה והמזרח התיכון. באמצעות הלוויינים עמוס-4, עמוס-7, ועמוס-17, יחד עם מערך תחנות קרקעיות (Teleports) מציעה החברה פתרונות הכוללים, בין השאר, שירותים מנוהלים ומקצועיים, פתרונות Turn-Key, Cellular Backhaul, פתרונות Trunking ושירותי לוויין לשידור נתונים ופס רחב. בין לקוחות החברה: ספקי אינטרנט, מפעילי טלקום ומפעילים סלולריים, מפעילי שידורי טלויזיה (DTH / OTT), אינטגרטורים ברשת וסוכנויות ממשלתיות, לצרכים אזרחיים וביטחוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה