השוק

הדולר מזנק ביותר מ-1.2% לרמה של 3.53 שקל

תחילת שבוע המסחר המקוצר במט"ח נמצא בסימן הזינוק האגרסיבי של הדולר לרמה של 3.531 שקל; תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים מזנקות לכיוון ה-4% ואילו בוול סטריט הכיוון הוא מטה
ניצן כהן | 
שקל ודולר (צילום shutterstock)
שבוע המסחר המקוצר במטבע חוץ נפתח כשהדולר מזנק בשיעור חד של יותר מ-1.2% ונסחר ברמה של 3.53 שקל. הסיבה המרכזית להתחזקות של הדולר היא תיכנון החשיפה של המוסדיים לאלוקציות גיאוגרפיות אחרי הירידות של הימים האחרונים בוול סטריט במקביל לזינוק בתשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים.
בימים האחרונים התבטאו שורה של בכירים בפדרל ריזרב כי הסיכונים לכלכה האמריקאית גבוהים עד כדי שלא ניתן לצפות אותם אלא בטווחים קצרים מאוד. זה מחייב את המשך המעורבות האגרסיבית של הפד ומכאן ברור לכל: האינפלציה לא תיעלם עוד תקופה ארוכה, הריבית תמשיך לעלות בקצב רצחני וכן הלאה.

בשלב הזה קורים מספרים תהליכים במקביל. התהליך הראשון הוא זריקה של אג"ח לשוק עד יעבור זעם והתשואות של ה-10 שנים מתקרבות כבר ל-4% ולא נראה שזה שיווי המשקל כרגע אבל החלט זו משקולת על שוק המניות.
התהליך השני הוא מימוש של מניות. אולי יש עוד רווחים ולכן המשקיעים מעדיפים לצאת מהשוק אבל בכל מקרה ההשפעה של האינפלציה והריבית על הרווחיות של הפירמות ברורה ומתבצע כעת תיכנון של המכפילים.
התהליך השלישי שהוא מקומי יותר הוא התיכנון של המשקיעים המוסדיים לאלוקציות הגיאוגרפיות של תיקי ההשקעה ולכן כדי לשמור על חשיפה לדולר כששוק המניות והאג"ח מאבדים גובה, הם קונים דולרים ומחפשים להם נתיב השקעה ומכאן הלחץ על המטבע האמריקאי גדול, לפחות כאן בתל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה