השוק

בעלות מיליארדי אירו: גרמניה תרכוש מישראל מערכות הגנה

התקשורת הגרמנית מדווחת כי משרד ההגנה הגרמני החליט לרכוש מישראל את מערכת ההגנה מפני טילים - חץ 3, עלות העסקה עומדת על 2 מיליארד אירו, וצפויה לטפס עוד בהמשך
מערכת ice | 
אולף שולץ ויאיר לפיד (צילום קובי גדעון לעמ/ טוויטר, התעשייה האווירית)
סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה אתמול (שני) כי משרד ההגנה הגרמני החליט לרכוש מהתעשייה הביטחונית בישראל את מערכת ההגנה מטילים חץ 3. הדיווח על העסקה מגיע בזמן שראש ממשלת ישראל יאיר לפיד נמצא בגרמניה במסגרת ביקור רשמי בו נועד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. כמו כן דווח כי ההיקף ההתחלתי של העסקה עומד על כ-2 מיליארד אירו.
במסגרת מסיבת עיתונאים בה השתתף התייחס הקנצלר שולץ לעסקת הרכישה ואמר: "אנו להוטים מאוד לעבוד עם ישראל בתחום זה, כולל בתחום ההגנה האווירית שבו לישראל יש מוצר אפקטיבי מאוד". לפיד אמר כי אינו יכול לאשר את קיום העסקה, אך כי ישראל "מחויבת לחלוטין" לביטחון אירופה וגרמניה.
 
קודם פרסום העסקה דווח בתקשורת הגרמנית כי המחיר ההתחלתי עומד על כשני מיליארד אירו לפחות, אך צפוי לטפס למיליארדים רבים נוספים. גורמים בכירים בגרמניה צוטטו בעיתון הבילד והעריכו כי המערכת תוכל להיכנס לפעילות מבצעית עד 2025. בנוסף לכך הגורמים העריכו כי משגרי הטילים המיירטים יוצבו במקומות שונים ברחבי גרמניה, וייתכן שגם במדינות אחרות בהן לגרמניה יש אחיזה צבאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה