השוק

S&P מעלה את תחזית הדירוג של התעשיה האווירית לחיובית

לתעשייה האווירית יש סדרת אג"ח אחת בשוק בהיקף של 308 מיליון שקל, מחצית מהאג"ח הזה יפדה בסוף השנה ונראה כי התעשייה האווירית נערכת לגיוס חוב חדש; תשואת האג"ח של תעשייה אווירית עומדת היום על 1.5%
ניצן כהן |  8
בועז לוי (צילום ויקיפדיה/ תעשייה אווירית)
אחד הדברים המעניינים בתקופות מעין אלה זה ההתפתחות של אגרות החוב שנחשבות לתחליף לאג"ח ממשלתי. התעשיה האווירית היא חברה מהסוג הזה, לחברה יש סדרת אג"ח בשוק בהיקף כספי של 308 מיליון שקל שמחציתו אמור להיפדות בסוף השנה והמחצית השניה אמורה להיפדות בסוף השנה הבאה.
באופן עקרוני התעשיה האווירית היא אחת החברות היותר טובות בכלכלה הישראלית, היא עוסקת בתחום הכי חם היום בכלכלה העולמית, תעשיית הביטחון ויש לה שורה של לקוחות שרובן ככולן מדורגות בדירוג AAA, כלומר אנחנו מדברים על ממשלות כמו ישראל, ארה"ב וכן הלאה.

זה מביא את התעשיה האווירית להיות תחליף לאג"ח ממשלתי אבל כאן יש מחסור בסחורה. כלומר, החברה אמורה לשלם איזו פרמיה על האג"ח הממשלתי המקביל, זה לא המצב בסדרה הזו שנסחרת במרווח נמוך מהאג"ח הממשלתי.
למה זה קורה? באופן עקרוני בחברות מסוגה של התעשיה האווירית יש חשש שהעובדים שמאוגדים שם בוועד חזק מאוד, יפגעו ביכולת של החברה לשלם את האג"ח, זו אומנם הנחת עבודה קלושה, אבל היא קיימת ופוגעת בדירוג של החברה.
בימים האחרונים, העלתה חברת דירוג האשראי מעלות S&P את תחזית דירוג החוב של החברה מ-AA פלוס יציב ל-AA פלוס חיובי וזה אמור להיות משמעותי אם וכאשר תצא החברה לגיוס חוב חדש.
במעלות מנמקים את העלאת תחזית הדירוג בכך שמצבה הכספי של התעשיה האווירית טוב, חברות התעופה חזרו לטוס וזה עושה טוב לעסקים שלה. כאן צריך לזכור שיש חברות שמלחמות והצטיידות במכונות לחימה עושות להן טוב והתעשיה האווירית היא אחת מהחברות האלה.
"התעשייה האווירית עומדת לקראת שנת שיא נוספת בתוצאותיה העסקיות עם חזרת הטיסות המסחריות ועל רקע התגברות המתחים הגיאופוליטיים באירופה. העלאת תחזית הדירוג מבוססת על חשיבותה הרבה של החברה למדינת ישראל, בזכות המגוון הרחב של מוצריה הצבאיים שחלקם נחוצים למשרד הביטחון" כותבים ב-S&P.
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית מתאימה את פעילותה לשינויים בשוק הגלובלי ובעולם ההייטק הדינמי. התוצאות הכספיות יוצאות-הדופן שהתעשייה האווירית הציגה לשנת 2021 מעידות על ההצלחה בהתמודדות אל מול הדרישה של לקוחותינו ברחבי העולם, לאספקת טכנולוגיות מתקדמות ופיתוחים פורצי דרך. ההון האנושי האיכותי של התעשייה האווירית, ההזדמנויות החדשות שמביאים איתם הסכמי אברהם והעלייה בביקושים ברחבי אירופה, הביאו להעלאת דרוג החברה שנה שנייה ברציפות לדירוג לגבוה ביותר בתולדותיה״. 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    התעשיה האווירית היא אחת החברות היותר טובות בכלכלה הישרא
    שמוליק 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח בדיחה טובה!!! חברה מסכנה שפלא שהיא עדיין קיימת בכלל! מושחטים ביביסטים!
    סגור
  • 6.
    הבטלה סמויה
    Avi 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להפריט את החברה כדי להגדיל רווחים
    סגור
  • 5.
    פרץ עושה מהפכה
    צלליכין 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרץ חזק ואמץ
    סגור
  • 4.
    עמיר פרץ תותח על
    מרקו 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לפרץ בונה הנגב
    סגור
  • 3.
    חזק ואמץ עמיר פרץ (ל"ת)
    Hhh 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה עם אלביט מערכות ?? (ל"ת)
    דודו 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הרבה יותר מתקדמת מהמעשייה האווילית (ל"ת)
    שמוליק 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני מתפלא
    מרק 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך האהבל שדרות עוד לא הרס את התעשיה האווירית. כנראה המלחמה באוקראינה הצילה.
    סגור