השוק

אינטל סופגת מהלומה: המתחרה הוותיקה עקפה אותה

חברת השבבים AMD הצליחה לעקוף לזמן קצר את אינטל במדד חשוב, שמראה שהחברה שנחשבה לכמעט מונופול בתחום השבבים מאבדת את מעמדה
יאיר מור |  2
AMD, אינטל (צילום ויקיפדיה, Magma Images)
המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי ספגה אתמול מרפק בצלעות, כאשר המתחרה הוותיקה שלה, AMD עקפה אותה בשווי השוק, לפחות למשך כמה שעות. בסיכום המסחר בבורסת נאסד"ק ביום שלישי, עמד שווי השוק של AMD על 188 מיליארד דולר לאחר שעלתה ב-2%, בעוד זה של אינטל עמד על 182 מיליארד דולר בלבד.
יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שהדבר קורה – אותו דבר התרחש כשבוע קודם לכן, וגם הפעם, בסיכום יום המסחר הבא התהפכה המגמה, לאחר שמניית AMD ירדה ב-5.1% ושווי השוק שלה נעצר על 178.6 מיליארד דולר, בעוד השווי של אינטל ירד ב-0.1% בלבד ונעצר על 181.8 מיליארד דולר.
בשנים האחרונות מצליחה AMD לזנב באינטל לאחר שנים של פיגור משמעותי מאוד. מזה כשני עשורים מצליחה אינטל לשמור על נתח שוק כפול מזה של AMD בשוק השבבים למחשבים – אך מאז השקת סדרת שבבי Ryzen המבוססים על טכנולוגיית Zen שפיתחה AMD התהפכה המגמה, וההפרש מצטמצם בהתמדה. גם בשוק השבבים לשרתים הצטמצם ההפרש באופן משמעותי בשנתיים האחרונות.
נקודה נוספת שהעלתה את קרנה של AMD בעיני משקיעים היא רכישת חברת השבבים Xilinx תמורת 35 מיליארד דולר. מדובר באחת הרכישות היקרות בתולדות עולם הטכנולוגיה, שלאחרונה אושרה על ידי הרגולטורים בניגוד בולט לעסקה מקבילה של מתחרה אחרת של שתי החברות, Nvidia, לרכישת ענקית השבבים ARM תמורת 40 מיליארד דולר שהמכשולים הרגולטוריים שהועמדו בפניה גרמו לשתי החברות המעורבות לסגת ממנה בשבועות האחרונים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סוני פלייסטיישן בנוי מ amd זה אומר הכל
    שלומי 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוצר חזק לגיימרים תכנולוגיה מטורפת מה עוד אפשר לבקש מי שמבין טוב יודע מה לקנות
    סגור
  • 1.
    אינטל, כמו נוקיה בזמנה, נרדמה
    מיקי 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Amd הוציאו ליין מצויין של מעבדים מהירים עם ליבה גרפית טובה, ובמחיים מצויינים. אני, למשל, עברתי גם בנייד וגם בניין למעבדים שלהם
    סגור