השוק

שנת בלהות לקרדיט סוויס: הבנק השוויצרי מציג קריסה מפוארת

הבנק השני בגודלו בשוויץ מסיים שנה עם הפסדים של כ-1.7 מיליארד דולר, עם הוצאה שנתית של יותר ממיליארד דולר על ענייני משפט שהסתבך בהן. האם הבנק השוויצרי יצליח לצאת מהבוץ?
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום קרדיט סוויס)
הבנק השווייצרי קרדיט סוויס (CSGN.S) חתם ביום חמישי שנה רווית שערוריות עם הפסד שנתי של 1.7 מיליארד דולר (1.57 מיליארד פרנק), והודיע כי שהרווחים של 2022 ייפגעו גם הם עקב הוצאות פיצויי וארגון מחדש.
למרות שהבנק השני בגודלו בשוויץ דיווח מבעוד מועד על הפסד גדול ברבעון הרביעי, הוא עדיין הגיע עוד יותר מהצפוי. אנליסטים הצביעו על ירידה בהכנסות ברוב המגזרים העסקיים שלו, בנוסף לעלויות משפטיות כבדות עבור חטיבת ההשקעות, בעוד שרבים מיריביו פרסמו תוצאות חזקות.
קרדיט סוויס דיווחה גם על ירידה ברווח המתואם לפני מס ברבעון הראשון. מניות הבנק, שאיבדו קצת יותר משליש מערכן מתחילת 2020, ירדו ב-5.6% במסחר מוקדם אחר הצהריים. "איננו רואים סיבה להמליץ ​​על השקעות בניירות ערך של קרדיט סוויס", אמר אנליסט ZKB מייקל קונץ לאחר התוצאות.
שנת 2021 הנוראה של קרדיט סוויס התאפיינה בקריסה של 10 מיליארד דולר בקרנות מימון בשרשרת האספקה ​​הקשורות לחברת הפיננסים הבריטית חדלת הפירעון "גרינסיל" והפסד מסחר של 5.5 מיליארד דולר מהתפרקות קרן ההשקעות Archegos, שניהם במרץ.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנה צנח להפסד של 1.6 מיליארד פרנק לעומת רווח של 2.7 מיליארד ב-2020. המנכ"ל תומס גוטשטיין אמר שהבנק עדיין מנסה לחפות על מחדלים עתיקי יומין, וציין חיוב של ירידת ערך מוניטין הקשור לרכישת בנק ההשקעות האמריקאי דונלדסון, לופקין אנד ג'נרט (DLJ) בשנת 2000" :היינו בנק שרק נכנס למבנה ארגוני חדש והפך להיות מאוד ממוקד פנימה, במיוחד בדצמבר." אמר גוטשטיין לעיתונאים בשיחה, "כל זה השפיע לרעה על מומנטום הזיכיון שלנו. זה לא יהיה תיקון מהיר, ואנו מצפים ש-2022 תהיה שנת מעבר, אבל התקדמנו ליצירת התנאים לבנק הרבה יותר יציב".
הבנק השווייצרי התחיל את 2022 עם עזיבתו הפתאומית בינואר של היו"ר, שנכנס לתפקידו רק תשעה חודשים קודם לכן, והפך לבנק השוויצרי הגדול הראשון שנשפט בבית משפט פלילי, שהואשם בכך שאיפשר לכנופיית סחר בקוקאין בולגרית להלבין מיליוני יורו.

במהלך הרבעון האחרון של 2021, חטיבת ההשקעות של קרדיט סוויס רשמה הפסד של 2.1 מיליארד פרנק לפני מס. ירידת הערך במוניטין של DLJ הגיעה ל-1.7 מיליארד דולר. במשך השנה כולה, התזרים ירד בכל החטיבות שלה. הבנק חטף מכות בנוגע לקשרי הבנקאות הפרטית והבנקאות להשקעות. אחת מהן היא עם סופטבנק, בעקבות מחלוקת בענייני קרנות גרינסיל. בצעד מפתיע הבנק החליט שלא לפרסם דו"ח פנימי על עניין גרינסיל. בהמשך היו עוד ניתוקי קשרים עם לקוחות פרטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה