השוק

בצל חקירת רשות התחרות, זינוק ברווחים של יוחננוף

הרווח הרבעוני הנקי של רשת יוחננוף זינק פי 2.5 למרות הירידה במכירות החנויות הזהות והתחרות הגוברת בענף; קמעונאיות המזון מתנהלות תחת צילה הגדול של חקירת רשות התחרות שעשויה להביא לירידת מחירים
ניצן כהן |  1
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
רשת יוחננוף צוברת תאוצה ולמרות הירידה במכירות החנויות הזהות והתגברות התחרות בענף, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 983 מיליון שקל שהן עלייה של כ-15% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של הרשת ברבעון השלישי הסתכם בכ-74 מיליון שקל – עלייה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל והרווח לתקופה ברבעון השלישי הסתכם בכ-31 מיליון שקל – למעלה מפי 2 מהרבעון המקביל שעמד על כ-13 מיליון שקל. ברשת יוחננוף מציינים כי בשנים הקרובות הם ימשיכו להתרחב עד שהרשת תמנה 44 חנויות, יעד שיושלם לטענתם כבר בשנים הקרובות.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "ברבעון השלישי המשכנו את מגמת הצמיחה המתוכננת של הרשת – פתחנו סניפים חדשים, הרחבנו את הפעילות בחלק מהסניפים הקיימים ואף השקנו לראשונה מותג פרטי של הרשת שכבר כבש בממוצע כ-20% מקטגוריות הפעילות. ברבעון הבא אנו מתכננים להמשיך את מגמת ההתרחבות והובלת שינוי תפיסת השוק בישראל".
 
כאמור, הכנסות הרשת הסתכמו ברבעון השלישי בכ-926 מיליון שקל לעומת כ-803 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-15.3%. ההכנסות בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-983 מיליון שקל, לעומת כ-856 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-14.8%. ביוחננוף אומרים היום כי הגידול בתקופה נובע מפתיחת חנויות חדשות ואיחוד לראשונה של זול סטוק. המכירות בחנויות הזהות, גם הן בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה, ירדו בכ-4.5% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל. 
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי בכ-250 מיליון שקל (שיעור של כ-25.5% מההכנסות בנטרול השפעת הסדרי קונסיגנציה), עלייה של כ-19.5% לעומת רווח גולמי של כ-210 מיליון שקל (שיעור של כ-24.5% מההכנסות בנטרול קונסיגנציה) ברבעון המקביל. עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מניהול יעיל של המלאי ואובדן המלאי ומשיפור בכוח הקניה ותנאי הסחר של החברה, וכן מגידול כתוצאה משיעור רווחיות גבוה יותר של זול סטוק.
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי בכ-57 מיליון שקל (שיעור של כ-5.8% מההכנסות בנטרול קונסיגנציה), עלייה של כ-29.9% לעומת רווח תפעולי של כ-44 מיליון שקל (שיעור של כ-5.1% מההכנסות בנטרול קונסיגנציה) ברבעון המקביל.  
ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2021 הסתכם בכ-74 מיליון שקל (כ-7.6% מההכנסות בנטרול קונסיגנציה), עלייה של  כ-30% לעומת EBITDA של כ-57 מיליון שקל (כ-6.7% מההכנסות בנטרול קונסיגנציה) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לתקופה הסתכם בכ-29 מיליון שקל ברבעון השלישי (שיעור של 3.2% מההכנסות), עלייה של כ-180% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח לתקופה (בנטרול IFRS 16) הסתכם ברבעון השלישי בכ-31 מיליון שקל, עלייה של כ-138.1% לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בנטרול IFRS 16 ובנטרול שערוך ההשקעה ב- A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-43 מיליון שקל. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר הם בוכים ומעלים מחירים
    יובל 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהמקפצה
    סגור