השוק

כך קוקה קולה הפכה בעלי חברת משקאות אנרגיה למיליארדר

עסקה בגובה 5.6 מיליארד דולר בה נרכשו 85% שבהם ענקית המשקאות הבינלאומית עדיין לא מחזיקה מיצרנית משקאות הספורט BodyArmor, העניקה למייק ריפול סכום עתק שהגדיל את שוויו הנקי ל-1.5 מיליארד דולר בסך הכל, אבל הוא לא המרוויח היחיד מהעסקה
כפיר אדר | 
קוקה קולה (צילום pexels)
כאשר קוקה קולה הודיעה השבוע שהיא משלמת 5.6 מיליארד דולר כדי לקנות את 85% שבהם היא עדיין לא מחזיקה מיצרנית משקאות הספורט BodyArmor, זה היה סימן נפלא עבור כמה משקיעים מפורסמים, כולל כוכב ה-NBA ג'יימס הארדן ותופעת הטניס נעמי אוסקה, כאשר על פי הדיווחים, עזבונו של קובי בראיינט המנוח עומדת בתור לתשלום של 400 מיליון דולר ואף יותר.
אבל אף אחד לא הרוויח מהמהלך יותר ממייק ריפול, המייסד המשותף של BodyArmor, היו"ר ובעל המניות הגדול ביותר. פורבס מעריך כי, בעיקר הודות לעסקת השבוע, לאיש העסקים המאושר יש שווי נקי של לפחות 1.5 מיליארד דולר. ריפול סירב להגיב לפורבס על הקפיצה בהונו.
 
יזם משקאות ספורט סדרתי, זו לא הפעם הראשונה שריפול בן ה-52 מבצע עסקה משתלמת עם קוקה קולה. בסוף שנות ה-90 הוא ייסד את Glaceau - שמייצרת את המותגים הפופולריים Vitaminwater ו-Smartwater. עד שנת 2007, העסק העסיק 600 עובדים והרוויח כ-400 מיליון דולר בהכנסות שנתיות, הודות לעסקאות שיווק מרכזיות עם ג'ניפר אניסטון והראפר 50 סנט. ריפול מכר אותו לקוקה קולה באותה שנה תמורת 4.1 מיליארד דולר.
BodyArmor הוקמה ב-2011, כאשר ריפול חבר ללאנס קולינס, שמכר בעבר את המותגים Fuze Beverage ו-NOS Energy Drink לקוקה קולה. כיום, BodyArmor מתגאה בצוות של 400 עובדים ובמכירות קמעונאיות של 1.4 מיליארד דולר, לפי הודעת קוקה קולה שהודיעה על העסקה. למותג היו כמעט 8% משוק משקאות הספורט בארה"ב בשנת 2020, על פי נתוני התעשייה של Euromonitor.
מתחילתה, BodyArmor משכה סגל משקיעים מרשים. ב-2018, קוקה קולה שילמה 300 מיליון דולר עבור נתח של 15% בחברה, והעריכה אותה ב-2 מיליארד דולר, כעת היא משלימה 100% מהאחזקות בחברה והיא הבעלים הבלעדית של המותג. העסקה השבוע מסמנת את הרכישה הגדולה ביותר של קוקה קולה עד כה של מותג אחר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה