השוק

האם קוקה קולה בדרך לכניסה לתחום הספורט?

חברת המשקאות הגדולה בעולם ממשיכה להתרחק מהתדמית של משווקת המשקאות המתוקים והמוגזים, ומנסה להיכנס לתחום הבריאות בהשקעה של מיליארדי דולרים
מערכת ice | 
קוקה קולה (צילום unsplash)
חברת קוקה-קולה מתקרבת לחתימת הסכם לרכישת חברת משקאות הספורט BodyArmor תמורת סכום המשקף לאחרונה שווי של כ-8 מיליארד דולר, כך דיווחו בלומברג ורויטרס בסוף השבוע. העסקה צפויה להתפרסם מחר (שני), ולהיחתם בשבועות הקרובים, כך לפי מקורות המקורבים לחברות.
רכישת BodyArmor תהווה שלב נוסף בניסיון של קוקה-קולה להיכנס לתחומים נוספים ולהיפטר מתדמית החברה המשווקת משקאות ממותקים ומוגזים שאינם בריאים. בעשור הקודם השיקה החברה מותג משקאות ספורט בשם Powerade, שניסה להתחרות ב-Gatorade של קבוצת פפסי, אך כשל ובוטל בחודש מאי האחרון.
מאז היא רכשה נתחים מחברות משקאות הספורט Monster Beverage – הנמצאת במקום השני בשוק משקאות הספורט בארה"ב, אחרי פפסי ולפני רדבול – ו-BodyArmor, שב-2018 הפכה קוקה-קולה למחזיקת המניות השנייה בגודלה בה, והצהירה כבר אז כי בחוזה רכישת המניות מופיעה אפשרות להגדלת הבעלות שלה על החברה. עתה, נראה כי היא מתכוונת לממש את הכוונה הזו. במקביל, רכישה נוספת של קוקה-קולה ב-2018 היתה רשת בתי הקפה Costa, על 4,000 סניפיה, שהיתה לפני כן בבעלות חברת ההשקעות הבריטית Whitbread.
BodyArmor הוקמה ב-2011, וזכתה להשקעות של כוכב הכדורסל המנוח קובי בראיינט ב-2013 וענקית המשקאות קוריג דוקטור פפר ב-2015. היא מייצרת משקאות ללא צבעים וחומרים מלאכותיים אחרים, ועשירים באשלגן.
קוקה-קולה סירבה להגדיר לידיעה והגדירה אותה כ"שמועות והשערות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה