השוק

החברה שהוכיחה ש-30 מיליון דולר כן צומחים על העצים

SeeTree, חברת האגריטק לגידול עצים באמצעות מערכות בינה מלאכותית סגרה סבב גיוס שיאפשר לה להתרחב לשווקים וגידולים חדשים. החברה מנהלת מעקב אחר למעלה מחמישים מיליון עצים ברחבי העולם בעזרת צוות הפועלים בברזיל, ארצות הברית, צ'ילה, ודרום אפריקה

ארנולד נטייב | 
תמונת המייסדים – מימין גיא מורגנשטרן, משמאל ישראל טלפז (צילום באדיבות SeeTree)
חברת SeeTree, המפעילה מערכות מבוססות בינה מלאכותית למגדלי עצים, הודיעה היום (שלישי), כי השלימה סבב גיוס B בסך 30 מיליון דולר בהובלת ה-IFC (זרוע ההשקעות של הבנק העולמי). הגיוס הנוכחי, אחד מסבבי ההשקעה הגדולים ביותר של חברת אגריטק ישראלית, יאפשר ל- SeeTree להרחיב פעילותה במדינות נוספות ברחבי העולם, לגייס עוד עובדי מחקר ופיתוח, ולהרחיב את השירותים לסוגי יבולים חדשים.
לצד ה-IFC, המשקיעים כוללים גם את Orbia, החברה המחזיקה ב-80% מהבעלות על חברת נטפים (יחד עם קיבוץ חצרים), חברת ההשקיה הגדולה בעולם והמובילה בפתרונות השקיה חכמים, במסגרת קרן ההשקעות שלה Orbia Ventures,  יצרנות מיץ התפוזים מהגדולות בעולם, Citrosuco,  בעלת תפוצה של מעל 100 מדינות, והיצרנית היפנית Kubota, המתמחה בייצור טרקטורים ומיכון לחקלאות ולבנייה. שלושת אלו הצטרפו אל Hanaco Ventures, קרן הון סיכון היושבת בתל אביב ובניו יורק, אשר הובילה את סיבוב המימון הקודם.
"אנו רואים את כל המשקיעים שלנו – ותיקים וחדשים -  כשותפים אמיתיים המאמינים בכוחה של הפלטפורמה שלנו להגדיל את התפוקה ולעזור להתמודד עם השפעת האקלים ואתגרים מרכזיים אחרים בייצור החקלאי-בהווה ובעתיד" אומר מייסד-שותף ומנכ"ל SeeTree, ישראל טלפז.

צילום: באדיבות SeeTree
החיבור בין SeeTree ל- IFC נוצר עוד בשנת 2018 על ידי (Start-Up Nation Central (SNC חברה לתועלת הציבור המקשרת בין תעשייה, ממשלות והמגזר השלישי בעולם לחדשנות טכנולוגית בישראל במטרה להתאים בין אתגרים גלובליים לפתרונות ישראלים.
"בינה מלאכותית יכולה לחולל מהפכה בחקלאות ומשפיעה בצורה חסרת תקדים על התפוקה, על איכות הסביבה ועל פרנסתם של החקלאים", אמרה סטפני פון פרידבורג, מ"מ מנכ"ל וסמנכ"לית התפעול הראשית של IFC. "אנחנו שמחים להשקיע בטכנולוגיה של SeeTree ולעזור למנף חקלאות מדויקת בשווקים מתפתחים", הוסיפה.
כיום, SeeTree מנהלת מעקב אחר למעלה מחמישים מיליון עצים ברחבי העולם בעזרת צוות של 120 עובדי החברה הפועלים בברזיל, ארצות הברית, צ'ילה, ודרום אפריקה. על פי SeeTree, כמות העצים המנוהלים ע"י החברה עתיד לגדול ל-1 מיליארד עד 2023 וצוות החברה יוכפל עד אז.
"התחלנו לעבוד על פירות-הדר ואנו כיום מספקים שירות למגדלים הגדולים ביותר בעולם. בנינו מתודולוגיה ייחודית ואנו נמשיך לצמוח לכיסוי גידול ההדרים בכול הזירות המרכזיות. במקביל, אנו מתמקדים כיום בהגדלת ההיצע שלנו לגידולים חדשים כמו שקדים, זיתים ואגוזי לוז, בהם התחלנו בפריסה ומתן שירות לחקלאים" אמר טלפז.
המערכת של SeeTree עוקבת אחר מדדי הבריאות וההתפתחות של כל עץ במטעים החקלאיים ויוצרת תוכנית גידול מותאמת לכל עץ או אשכול של עצים. זאת באמצעות איסוף תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד על ידי רחפנים וחיישנים מולטי-ספקטרליים, לקיחת דגימות מהעצים ומהקרקע וניתוח כלל הנתונים באמצעות אלגוריתמי בינה-מלאכותית. בסופו של התהליך, החקלאים מקבלים מוצר ידידותי למשתמש עם אפליקציות בתחום בריאות העצים, ומעקב אחר מזיקים ומחלות.
"החזון שלנו הוא לאפשר את 'מהפכת 4.0 של חקלאות-העצים' בעזרת המודיעין שאנו מספקים על כל עץ. הפלטפורמה של SeeTree לבדה יכולה להביא להפחתה של הוצאות התפעול ב-20%-40%. באמצעות חיבור למיכון החקלאי ולמערכות השקיה נוכל להציע אופטימיזציות נוספות על מנת להגדיל עוד יותר את הערך לחקלאים שלנו", הוסיף טלפז.
שי אלבראנס, סמנכ"ל החדשנות של Orbia: "ההשקעה במסגרת קרן ההשקעות של אורביה משקפת את רצונם של אורביה ונטפים להרחיב את ההשקעות בתחום החדשנות והטכנולוגיה. כמשקיעים אסטרטגיים אנו רואים את השילוב של הטכנולוגיה בפעילות הגלובלית של נטפים כמובילת שוק . בנוסף, החיבור לנטפים ולאורביה מאפשר לחברות הזנק גישה לשווקים הבינלאומיים ביתר קלות תוך תמיכה וסיוע של חברה גלובלית מובילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה