השוק

נוימן שוב מפסיד כסף: סופטבנק נסוגה מעסקה ב-3 מיליארד דולר

משבר הקורונה הותיר את חללי העבודה של WeWork ריקים, והתאגיד היפני המושקע בחברה נסוג מעסקת ענק לרכישת מניותיה. בין היתר, סופטבנק היה אמור לרכוש מנוימן מניות בכמיליארד דולר 
מערכת אייס | 
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
ועדת הדירקטוריון של סופטבנק הודיעה כי לא תרכוש מניות של חברת חללי העבודה המשותפים WeWork ב-3 מיליארד דולר. בתוך כך, גם מייסד החברה אדם נוימן אשר הודח מניהולה זה מכבר, יאבד סכום של מיליארד דולר אשר היה אמור להגיע אליו ממכירת המניות שברשותו. 
תאגיד הענק היפני סופטבנק, היה בעל המניות העיקרי בחברה אותה הקים נוימן, ורכישת היקף מניות זה היה אמורה לסייע להצלת WeWork, לאחר שבשנה שעברה ההנפקה המיועדת שלה הובילה להתרסקות החברה. 
אלא שמאז תחילת משבר הקורונה, חללי העבודה נותרו מיותמים, דבר אשר הוביל לבדיקה מחודשת של כדאיות הרכישה, נוכח הירידה הביקוש לנכסי וויוורק גם לאחר הכלת המגפה ברחבי העולם. 
ההצעה שהניחה סופטבנק על השולחן הייתה כפופה לתנאים מסויימים, בהם תנאי כי החברה לא תהיה כפופה לחקירה פדרלית, אולם על החברה רובצת חקירה ממשלתית. על כן, מלבד בעיית הביקוש טענה סופטבנק כי התנאים לא מולאו ועל כן היה עליה לסגת מהעסקה. 
עד כה השקיעה סופטבנק למעלה 14.25 מיליארד דולר ב-WeWork, כולל כ-5.5 מיליארד מאז קריסת החברה באוקטובר האחרון. 
WeWork חוכרת שטחי עבודה בהיקפים נרחבים ומשכירה אותם לעצמאים, עסקים קטנים כמו גם לתאגידים. אולם עלות זו כמו גם הסבת החללים לחללי עבודה, מגיעות למיליארדי דולרים, ובתוך כך להרחיב את הוצאות החברה אף בשנה הקרובה. לאור ביטול העסקה הצפוי, ועדת דירקטוריון WeWork  הודיעה כי בכוונתה לבדוק פעולה באפיקים משפטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה