השוק

פתאל פרסמה דוחות ל-2019: 5.35 מיליארד שקל הכנסות

2019 הייתה שנה טובה מבחינת רשת המלונות, אולם משבר הקורונה גרר את הרשת לשורת צעדי צמצום עד יעבור זעם. דוד פתאל: "לאחר המשבר החברה תדע לנצל את כל ההזדמנויות שתהיינה בתחום פעילותה ותחזור לרווחיות גבוהה"
עינת שחק | 
רשת פתאל (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של רשת מלונות פתאל / Hamad Ganem)
חרף עצירת ענף המלונאות המקומי והבינלאומי בשל משבר הקורונה, רשת פתאל פרסמה ביום ב' דוחות כספיים לשנת 2019. הדוחות מציגים צמיחה בכ-41% ל-5.35 מיליארד שקל ורווח נקי של 41 מיליון שקל. רווח "צנוע" זה מושפע מיישומו של התקן השבונאי (IFRS 16), אשר בנטרול השפעתו היו עומדים רווחי החברה על 225 מיליון שקל. 
הונה העצמי של הקבוצה הסתכם ב-2019 בכ-3.1 מיליארד שקל, רכושה הקבוע של החברה עמד על כ-5.8 מיליארד שקל ובקופתה שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ- 1.12 מיליארד שקל, כמו גם נכסים בלתי משועבדים בהיקף של כ-560 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוחות.
ב-2019 סיימה מניית פתאל בתשואה של 41.5%, אולם עם פרוץ משבר הקורונה ועצירת ענף המלונאות, פני הדברים שונים. מתחילת השנה צנחה המנייה ב-82.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז עמדה המנייה על תשואה של 1.2%. אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואת אג"ח זבל המגיעה ל-33%.
"יחד עברנו ב- 20 שנות פעילותינו מלחמות, האטות, מיתון עולמי ואינתיפדה, ולמדנו כיצד להתגבר על הקשיים ואף לצמוח בהם. אני רוצה להזכיר לכולם שתחום התיירות תמיד היה התחום הראשון שנפגע בעת משבר וגם יהיה הראשון להתאושש ממנו. הדוחות המצוינים של 2019 אינם משקפים את המצב כיום אבל הם בהחלט משקפים את הצמיחה של  החברה ורווחיותה במצב של שגרה, אליה נחזור במוקדם או במאוחר. אני סמוך ובטוח שלאחר המשבר החברה תדע לנצל את כל ההזדמנויות שתהיינה בתחום פעילותה ותחזור לרווחיות גבוהה", מסר מנכ"ל פתאל החזקות דוד פתאל על משבר הקורונה.
בצל המשבר הוחלט בחברה כי 160 ממצבת מלונותיה העומדת על 182 מלונות בישראל ובאירופה ייסגרו,  כמו גם הפחתת שכר של 20%-45% לכלל העובדים בקבוצה. שכר הבסיס החודשי של הסמנכ"לים בקבוצה יופחת בכ-40%, והפחתה של מחצית הבונוס לשנת 2019. פתאל עצמו הודיע כי יוותר על דמי הניהול שלו החל מה-1 באפריל כמו גם על מענק בגובה 5.9 מיליון שקל עבור ביצועי החברה ב-2019. 
בצד צעדי צמצום תפעוליים, הצעדים בהם נקטה פתאל מפרוץ המשבר כללו הוצאת כ-5,500 מעובדיה בארץ לחל"ת, כולל את שלושת בניו של פתאל. בכוונת החברה להוציא את מרבית העובדים באירופה לחל"ת או לחופשות על חשבון ימי החופשה שנצברו להם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה