השוק

קבוצת דלק מייצרת תזרים: הכניסה לקופתה 164 מיליון שקל

במהלך סוף השבוע, החברה בבעלות יצחק תשובה השלימה עסקה למכירת חלקה בחברת הנדסת התפלה IDE נוסף על השלמת העסקה מול סיטיבנק ומשפחת דיין
מערכת אייס | 
עידן וולס, אירוע משקיעים דלק (צילום אייל טואג)
קבוצת דלק הודיעה הבוקר (יום א') על השלמת מהלך אשר צפוי לאפשר לקבוצה תזרים מזומנים זמין. במהלך סוף השבוע, השלימה עסקה למכירת חלקה בחברת הנדסת התפלה IDE, השקול ל-20%, אשר הזרימה לקופת הקבוצה 164 מיליון ש״ח. בתוך כך העבירה הקבוצה תשלום לטובות מחזיקי אגרות החוב בסכום כולל של כ- 121 מיליון שקל.
כמו כן הושלמה העסקה של הקבוצה מול סיטיבנק ומשפחת דיין, אשר בעקבותיה השתחררו לטובת קבוצת דלק 10% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים בשווי נוכחי של כ-350 מיליון שקל. לטענת הקבוצה שוויין הכלכלי של היחידות גבוה משמעותית מהשווי הנוכחי שלהן כפי שהוא משתקף בבורסה, וזאת לאור הירידה החדה של כל החברות בבורסה, בשל מגפת הקורונה. 
"למרות המשבר הכלכלי העמוק, ולמרות ההשלכות שאנחנו רואים בצורה גורפת על כלל השווקים בעולם,  והסקטורים השונים, קבוצת דלק מוכיחה פעם נוספת, שגם בימים שבהם כמעט ולא מבוצעות עסקאות בשוק, היא מצליחה להוציא לפועל מהלכים שעולים בקנה אחד עם האסטרטגיה והיעדים שלה. מדובר על פעולה נוספת, בשורה של מהלכים ופעולות עסקיות שהקבוצה בוחנת כל העת, במטרה להמשיך ולחזק את בסיס ההון ואת הנזילות שלה, בתקופה שבה יש משבר עמוק בשווקים ותנודתיות חדה בבורסות העולם, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה", אמר על המהלך מנכ"ל הקבוצה, עידן וולס. 
נוסף על עסקה זו, על פי דיווחים, הקבוצה נמצאת במגעים עם קרן ההשקעות המניבות קיסטון, לרכישת תחנות הכוח של דלק המופעלות באופן פרטי וממוקמות באשקלון ובשורק, עבור סכום של כ-550 מיליון שקל. זאת, לאחר שבשבוע שעבר בעל השליטה בחברה יצחק תשובה מימש כ-69 אלף מניות דלק וכעת שיעור ההחזקה שלו בקבוצה ירד ל-61.2%. 
מהלכי החברה לייצר נזילות מגיעים לאחר שבועות קשים שעברו על הקבוצה, כאשר בשבוע שעבר, חברת הדירוג מידרוג הודיעה על הורדת דירוג האג"ח של קבוצת דלק מ-il.A2 ל-il.Ca. מדובר בהורדה משמעותית של 14 נקודות דירוג בבת אחת הנחשבת לאירוע חריג בשוק. בחברה הסבירו כי "הורדת הדירוג משקפת את הערכת מידרוג לכשל פירעון צפוי ברמת ודאות גבוהה".
מלבד זאת, מדיווח הקבוצה בשבוע שעבר, עלה כי מבין חובות הקבוצה לבנקים הזרים ישנה עילה לפרעון מיידי של חוב על סך 200 מיליון דולר, מתוכו פרעה הקבוצה כבר 43 מיליון דולר. כמו כן קיים חוב לבנק זר נוסף אשר העניק לקבוצת דלק הלוואה של 50 מיליון יורו באוגוסט האחרון. אולם, על פי תנאי ההלוואה ניתן לפרוע את החוב מיידית במקרה של חדלות פירעון בהלוואה אחרת. 
בעקבות הירידה במניות דלק קידוחים, החל גם סיטיבנק האמריקאי במימוש חוב של 57 מיליון דולר. בכדי לעצור את המימוש, דלק פנתה לבית המשפט, אשר אישר צו מניעה בנושא. למרות זאת, הבנק האמריקאי מכר 12% ממניות החברה למשפחת דיין, בכפוף להסרת הצו, ולבסוף נחתמה עסקה בין תשובה לדיין בטרם הגיעו הדברים לדיון משפטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה