השוק

משלוח של 200,000 בדיקות קורונה ינחת בישראל

חברת AID GENOMICS תנחית בישראל משלוח נוסף של 200,000 בדיקות RNA-COVID 19 לזיהוי נגיף הקורונה. מדובר בשת"פ עם התאגיד הסיני BGI ובבדיקה שמסוגלת לאתר את הנגיף בשלבי דגירה מוקדמים

בועז גולדברג | 
שניר זנו, מנכ"ל קבוצת Aid Genomics (צילום Genomics AID)
AID GENOMICS וחברת BGI הודיעו כי 200,000 בדיקות DNA לזיהוי הקורונה צפויות לנחות היום (ה') בישראל. בהובלת שניר זנו, מנכ"ל הקבוצה העולמית וישראלי בעצמו, סיפקה החברה עד כה לישראל כ-130,000 בדיקות. מחר כאמור צפויות להגיע עוד 200,000 בדיקות - ולפי זנו, זוהי רק ההתחלה. 
קבוצת החברות BGI הסינית הייתה מהראשונות לבחון את הנגיף אשר התפרץ בווהאן, ואף איששה את החשש כי מדובר בוירוס חדש לעולם, ולא SARS. הבדיקות מיוצרות במפעל הייצור של החברה בווהאן - "מרכז ההתפרצות העולמי של הנגיף" - וביכולתה לזהות את הנגיף עוד בשלב הדגירה בגוף החולה. ב-26 בינואר קיבלה הבדיקה את האישור הנדרש לשימוש בבדיקה על ידי הרשויות בסין. הבדיקה פותחה על ידי ניתוח מאסיבי של למעלה מ-9000 דגימות חולים מהעיר וואהן במחוז חוביי, וסיפקה תוצאות אמת בתוך שעות בודדות. עד עתה בוצעו מעל 1.3 מיליון בדיקות במעבדות השונות העולם באמצעות הערכה שפותחה.
בניגוד לבדיקות הדם (ANTIBODY) המאתרות את התגובה החיסונית שהגוף מפתח כנגד המחלה - ולמעשה ניתן לזיהוי בשלבים מאוחרים יותר - בדיקת הקורונה מבוססת ה-RNA מודדת ישירות את נוכחות הנגיף הזיהומי בנבדק, ורק בדיקות כאלה מסוגלות לאתר את הנגיף בשלבי דגירה מוקדמים.
BGI היא חברת ה- DNA והגנטיקה הגדולה בעולם והיא מנהלת את בנק הגנים של ממשלת סין. עד כה, הקימה החברה 16 מרכזי מחקר ולמעלה מ-200 מעבדות משותפות ברחבי סין שביכולתן לבצע בדיקות גנטיות ואפיון מחלות זיהומיות. בנוסף, לחברה למעלה מ- 20 מרכזי NGS ברחבי העולם ומעבדות מחקר שיתופיות ביותר מ-17 מדינות כולל ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אנגליה, דנמרק, קרואטיה, סינגפור ועוד. 
שניר זנו, המנכ"ל העולמי של קבוצת AID GENOMICS, מסר: "בעקבות השותפות העמוקה בין קבוצת AID לבין חברת BGI, אנו גאים כי גם בימים בהם הדרישה גוברת על ההיצע העולמי, הצלחנו לספק למדינת ישראל את התנאים שיאפשרו לה לבצע כמות בדיקות זהה למספר הבדיקות אשר בוצעו בדרום קוריאה (כ-300,000 בדיקות). הבדיקות יועברו מחר למשרד הבריאות ויופצו בין בתי החולים והמעבדות השונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה