השוק

שופרסל פרסמה דוחות: 13.4 מיליארד שקל הכנסות ב-2019

חברת הקמעונאות דיווחה על תוצאות כספיות חיוביות לרבעון הרביעי של 2019, המסתכמים לגידול נאה בהכנסות. Be, רשת הפארם של החברה, רשמה עלייה של 28.3% 
עינת שחק | 
שופרסל איציק אברכהן (צילום סיון פרג')
שופרסל פרסמה היום (ה') את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הרביעי של 2019, ומדווחת על תוצאות כספיות מוצלחות לרבעון, ובהתאם גם לשנה החולפת. בתוך כך, רושמת רשת הקמעונאות הגדולה בישראל גידול נאה בהכנסות ובEBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות).
הכנסות החברה: 3.3 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, 13.4 מיליארד שנתיים
ברבעון הרביעי של השנה הכנסות החברה הסתכמו בכ- 3.3 מיליארד שקל, המהוות גידול של כ-3.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. בכך מסתכמות הכנסות החברה מ-2019 בכ-13.4 מיליארד שקל, המהוות גידול של כ-4.0% בהשוואה ל-12.8 מיליארד שקל אשתקד.
רווח נקי: 117 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 268 מיליון שקל שנתיים
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 117 מיליון שקל המהווים כ-3.5% מהכנסות, בהשוואה לכ-49 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-1.5% מההכנסות. הפער בהשוואה בין השנים נובע בעיקרו ממיזוג רשת BE ושערוך נכסי נדל"ן. בשקלול הרבעון הרביעי, חלה עלייה קלה ברווח הנקי של החברה בשנה החולפת, והוא הסתכם בכ-268 מיליון שקל, המהווים כ-2.0% מההכנסות, בהשוואה לכ-265 מיליון שקל בשנה הקודמת, שהיוו כ- 2.1% מהכנסות.
רווח תפעולי: 116 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 521 מיליון שקל שנתיים
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי השנה עמד על כ-116 מיליון שקל המהווים כ-3.5% מהכנסות החברה, בהשוואה לכ-103 מיליון שקל שהיוו כ-3.2% מהכנסות החברה. בכך מסכם הרווח התפעולי השנתי בכ-521 מיליון שקל המהווים כ-3.9% מהכנסות החברה, בהשוואה לכ-453 מיליון שקל אשתקד שהיוו כ-3.5% מהכנסות החברה. השינוי בהשוואה מושפע מיישום התקן החשבונאי החדש IFRS16.
רווח לפני הפחתות: 332 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 1,266 מיליון שקל שנתיים
ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) לרבעון הרביעי מסתכם בכ-322 מיליון שקל המהווים כ- 9.6% מההכנסות, בהשוואה לכ-199 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ- 6.2% מההכנסות. ה-EBITDA השנה מסתכם ב-1,266 מיליון שקל, המהווים כ-9.5% מההכנסות, בהשוואה לכ-786 מיליון שקל בשנה הקודמת, שהיוו כ-6.1% מההכנסות, נתונים המושפעים אף הם מיישום התקן החשבונאי החדש. 
"על אף הסביבה העסקית המאתגרת, הצליחה החברה להציג תוצאות עסקיות מרשימות ובפרט גידול בהכנסות ובשורות הרווח וה- Ebitda, דבר המעיד על יישום מוצלח של תכניות העבודה הרב שנתיות שלנו", אמרו על הנתונים מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל. 
ברבעון השלישי של 2019 הציגה Be, רשת הבת של החברה, עלייה רבעונית של 38% בהכנסות פעילות הפארם שלה, שהסתכמו ל-189 מיליון שקל. אלא שבסיכום לרבעון הקודם גדלו הפסדיה התפעוליים של הרשת ל-12 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.
בשקלול שנתי, הכנסות Be הסתכמו בשנת 2019 ב-708 מיליון שקל, בהשוואה ל-552 מיליון שקל בשנה קודמת, המהוות גידול של 28.3%. צמיחה זו נובעת מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בהכנסות מחנויות זהות. 
נוסף על כך, מכירות שופרסל אונליין הגיעו ל-15% מפעילות הקמעונאות, ומספר כרטיסי האשראי שופרסל כאל חצה את ה-590 אלף. על כן, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 80 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה