השוק

מניית ליברה מזנקת ב-7%: זה מה שהיה בדוחות

חברת הביטוח הדיגיטלי הציגה רווח שיא של 24 מיליון שקל ברבעון ומתחילת השנה כבר עקפה את כל הרווח של 2024. האפליקציה Chik לנהגים צעירים ממשיכה לצמוח עם מעל 230,000 שימושים בחודש
רוי שיינמן | 
אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה (צילום אבי מועלם, shutterstock)
חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שהוקמה לפני שבע שנים, מציגה תוצאות מרשימות לרבעון השלישי של 2025, עם רווח כולל של כ-24 מיליון שקל - שיא חדש עבור החברה וזינוק של 85% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
המניה נסחרת לפי שווי של 778 מיליון שקל אחרי עלייה של 70% השנה ו-100% בשנה האחרונה.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה ליברה רשמה רווח כולל של כ-63.5 מיליון שקל, גידול של 62% בהשוואה לתקופה המקבילה, וכבר עכשיו עברה את הרווח של כל שנת 2024 שעמד על 51 מיליון שקל.
התשואה להון ברבעון השלישי זינקה ל-62% במונחים שנתיים - גבוה בהרבה מחברות הביטוח האחרות.
הפרמיות הגיעו ל-241.7 מיליון שקל ברבעון, גידול של כמעט 20% לעומת אשתקד. ליברה מציגה Combined Loss Ratio של רק 76% ברכב רכוש, אחד הנמוכים בענף לעומת 87% אשתקד.
במספרים פשוטים: על כל 100 שקל שליברה מקבלת בפרמיות, היא משלמת רק 76 שקל בתביעות והוצאות - שאר הכסף הופך לרווח. השיפור הזה נובע מירידה בעלות הגניבה, חיתום איכותי יותר והוצאות תפעוליות נמוכות.
החברה גם ממשיכה לגדול בקצב מרשים: כמות המצטרפים החדשים זינקה ב-25%, והיא מונה כיום כ-300,000 מבוטחים - כולם לקוחות פרטיים, ללא ציי רכב או קולקטיבים. הבחירה האסטרטגית הזאת מאפשרת לה להתמקד בלקוחות רווחיים יותר.
ליברה מציגה צמיחה גם בתחומים אחרים שהם לא ביטוח רכב: ביטוח חיים, למשל, מציג צמיחה חזקה של 123% בפרמיות ברבעון, בעיקר בזכות שיתוף פעולה עם סוכנות "מעלות" של בנק לאומי למכירת פוליסות משכנתא.
יתרת מרווח השירות החוזי (CSM) - בעצם הרווח העתידי הצפוי - זינקה ל-8.4 מיליון שקל לעומת 3.3 מיליון אשתקד.
אפליקציית Chik, שמאפשרת לנהגים צעירים לרכוש ביטוח יומי ב-30 שקל בלבד, רושמת מעל 230,000 שימושים בחודש וממשיכה לצמוח.
לאחרונה השיקה החברה גם "גרין קארד רפואי" - שירות ייחודי לישראלים הטסים לארה"ב שמעניק להם מעמד כמו של אזרח אמריקאי עם ביטוח רפואי.
ההון העצמי של החברה גדל ל-162.1 מיליון שקל, ותיק הנוסטרו (ההשקעות שלה) הגיע ל-716 מיליון שקל. 
"ליברה ממשיכה להציג בעקביות צמיחה משמעותית בכל תחומי פעילותה ומסכמת את הרבעון השלישי עם רווחי שיא", מסרה אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה. "זאת, בעיקר בעקבות הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי, תוך התמקדות בביטוחי פרט בלבד, לצד המודל התפעולי היעיל של החברה.
ליברה בולטת ברווח חיתומי משמעותי לצד הוצאות תפעוליות נמוכות, כך שה- Combined Loss Ratio שהחברה מציגה הוא מהטובים בענף. אפליקציית Chik שזוכה להצלחה רבה בקרב הנהגים הצעירים, שיתוף הפעולה עם סוכנות "מעלות" מקבוצת לאומי בתחום ביטוחי המשכנתא, הרחבת סל המוצרים והשירותים שאינם בתחום הרכב, והגידול המתמשך בתיק הנוסטרו מהווים עבורנו עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות.
ליברה מובילה בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ונמשיך להביא בשורות חדשות לשוק ולייצר ערך משמעותי עבור לקוחותינו ובעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה