השוק

ענקית האופנה הישראלית מתאוששת: המכירות עלו ב-15 מיליון שקל ברבעון

קבוצת בריל, המפעילה בין היתר את הרשתות גלי, לי קופר, נאוטיקה, טימברלנד ו-ALDO בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה במכירות, בהכנסות וברווח, כחלק מההתאוששות של המשק אחרי המלחמה מול איראן: "המגמה החיובית הזו תימשך עם סיום המלחמה, הצפי לירידה באינפלציה ובריבית והתחזקות השקל"
דסק צרכנות | 
נתוני הערים בעולם במוצרי אופנה (צילום Magma Images, freepik)
קבוצת בריל, מהגופים המובילים בישראל בתחום ההנעלה, והמפעילה של הרשתות גלי, לי קופר, לי קופר קידס, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, שואופ, ALDO ואימפוריום מדווח היום (חמישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה.
מחזור המכירות בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-145.7 מיליון שקל לעומת סך של כ-130.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ-11.6%. עלייה בשיעור הרווח הגולמי מכ-50.9% ברבעון המקביל אשתקד לכ-55.0% בתקופת הדוח. בהתאם, עלייה ברווח הגולמי אשר הסתכם בסך של כ-80.2 מיליון שקל לעומת סך של כ-66.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה בשיעור של כ-20.6%.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-6,843 אלפי שקל, המהווה 4.7% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי של כ-25 אלפי שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, חלה עלייה ב-EBITDA של החברה בשיעור של כ-54.8% אשר הסתכם בסך של כ-25.7 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה לעומת סך של כ-16.6 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. את הרבעון השלישי החברה מסיימת עם רווח נקי של כ-355 אלפי שקל לעומת הפסד נקי של כ-5,830 אלפי שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
תוצאות החברה ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד הושפעו לחיוב מרכישת פעילות אלדו אשר הביאה לגידול בהיקף המכירות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי, זאת בנוסף לגידול במכירות החנויות הזהות שהציגה החברה. כמו כן, חל שיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה מהתייעלות במלאי וירידה בעלויות הלוגיסטיקה, עלייה בשיעור המכירות בקמעונאות, עם רכישת רשת אלדו, והגידול במכירות החנויות הזהות, אשר מתאפיינות בשיעור רווח גולמי גבוה לעומת המכירות בסיטונאות. כמו כן, הירידה בשער הדולר הובילה לירידה בעלות המלאי אותו רוכשת הקבוצה ותרמה לשיפור הרווחיות.
שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון הקבוצה מסר כי: "הרבעון השלישי מסמן את התאוששות המשק הישראלי ממבצע "עם כלביא" וחזרת הקהל לענף האופנה, הקבוצה מדווחת על נתון שיא בהכנסות הנובע מצמיחה בפעילות האורגנית ועלייה במכירות מחנויות זהות זאת לצד גידול בהיקף הפעילות הנובע מרכישת פעילות המותג הבינלאומי ALDO שמפגין ביצועים מצוינים וסינרגיה חזקה עם יתר מותגי הקבוצה.
אנו מעריכים כי המגמה החיובית הזו תימשך עם סיום המלחמה, הצפי לירידה באינפלציה ובריבית והתחזקות השקל. בהתאם לזאת אנו פועלים לחזק את נוכחות המותגים המובילים של הקבוצה לצד איתור הזדמנויות עסקיות חדשות אשר יאפשרו התרחבות של בריל לקהלים נוספים".
יהודה אלבז, מנכ"ל החברה הוסיף: "סיומו של מבצע "עם כלביא" הביא לחזרת הביקושים וגידול בהכנסות החנויות הזהות בשיעור של כ-8.1% ברבעון השלישי של 2025 לעומת הרבעון המקביל, זאת לצד גידול חד בהיקף ההכנסות הנובע מרכישת פעילות המותג הבינלאומי ALDO אותה השלמנו בחודש ינואר השנה. הרבעון השלישי משקף נתון שיא בפעילותה של הקבוצה בשש השנים האחרונות, עם צמיחה בשיעור של 11.6% לעומת הרבעון המקביל. 
לצד זאת, המלחמה מול איראן במהלך חודש יוני השנה הובילה להשבתה כמעט מלאה של פעילות הקבוצה, ופגעה באופן משמעותי בתוצאות החברה בתקופת הדוח. בנטרול הנזק הישיר של אירוע זה על החברה, חל גידול חד ברווח הנקי לעומת שנת 2024.
המשך יישום של תוכניות העבודה לצמצום יתרות המלאי והיקף האשראי אותן אימצנו בשנתיים האחרונות, וניהול הדוק של המערך הלוגיסטי, הובילו אף הם לשיפור ברווחיות ובביצועים, זאת במקביל לירידה בשער החליפין אשר תרמה לעלייה בשיעור הרווח הגולמי. 
אנו מעריכים כי לסיום המלחמה תהיה השפעה חיובית על פעילות המשק הישראלי בכלל והחברה בפרט, בין היתר על ידי חזרת הציבור כולו לשגרה של עבודה, קיצור ימי המילואים ושיפור מצב הרוח הלאומי. מבחינתו מדובר בעיתוי טוב לבחינת הזדמנויות חדשות לגיוון מותגי הקבוצה, הידוק הסינרגיה עם המותג ALDO , וחיזוק מעמדנו בענף ההנעלה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה