השוק
יבואנית הרכב הגדולה בישראל בחדלות פירעון: כל העובדים יפוטרו
אוטומקס שלחה במהלך הימים האחרונים מכתבי שימוע לפני פיטורים לעובדים רבים. כל זאת מתוך מטרה ששמה לעצמה לצמצם את פעילות המטה לאפס עד כמה שניתן
לאחר בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריז על קבוצת אוטומקס, אחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, כחדלת פירעון ומינה לנאמנים זמניים את רו"ח זהר קנה ועו"ד רונן מטרי, כעת דווקא העובדים סופגים את המכה הגדולה.
על פי הפרסום בדה מרקר, אוטומקס שלחה במהלך הימים האחרונים מכתבי שימוע לפני פיטורים לעובדים רבים. כל זאת מתוך מטרה ששמה לעצמה לצמצם את פעילות המטה לאפס עד כמה שניתן.
בינתיים ההחלטה התקבלה בעקבות בקשת ארבעה בנקים, המהווים את הנושים המרכזיים של החברה, הסבורים כי אוטומקס אינה מסוגלת לעמוד בהחזר חובותיה, שמסתכמים בכ-169 מיליון שקל.
הקבוצה כוללת שלוש חברות שהוכרזו כחדלות פירעון: גלובל אוטומקס (יבוא מקביל), אוטומקס טרייד אין (סחר במכוניות משומשות) וחברה העוסקת ביבוא אוטובוסים. החברה הרביעית – אוטומקס יבוא ישיר, שמייבאת את דגמי JAC הסינית – אינה נכללת בהליך אך עתידה להיפגע מהמהלך.
המשבר החל בספטמבר האחרון, כאשר חוקרי להב 433 ורשות ניירות ערך פשטו על משרדי החברה בעקבות חשדות למעילה והונאה. שלושה סמנכ"לים בחברה – תומר וחיים לוי ויערה אפי – נחקרו בחשד לקבלת כספים בלתי חוקיים ושיבוש דו"חות כספיים. גם מנכ"ל החברה, דניאל לוי, נחקר תחת אזהרה.
אוטומקס דיווחה כי היא מחזיקה ב-1,300 רכבים בשווי כולל של כ-150 מיליון שקל, אך בבדיקה שערך בודק חיצוני מטעמה של קבוצת הבנקים התברר כי בישראל נמצאות רק כ-55 מכוניות. מרבית הרכבים שנטען כי נמצאים במלאי ככל הנראה בכלל לא בבעלותה או מפוזרים ברחבי העולם מבלי שניתן לאתר אותם.
לקוחות החברה נמצאים במצוקה קשה. חלקם שילמו על רכבים אך לא קיבלו אותם, וחלקם שקיבלו את הרכב לא בטוחים אם יוכלו לקבל אחריות ושירות תיקונים. נציגי החברה הודיעו כי הם "מאמינים שלא" יוכלו להמשיך לספק אחריות למכוניות שנקנו.
הנאמנים הזמניים יידרשו לברר את מצב המלאי, לבדוק את הבעלות על הרכבים בחו"ל ולנהל את החברה במסגרת ניסיון למקסם החזר לנושים. ההליך צפוי להוביל לפירוק בפועל של קבוצת אוטומקס, כולל מכירת נכסים וזיכיונות יבוא, ובמיוחד הזיכיון ליבוא JAC שצפוי להימכר לחברה אחרת.
עוד ב-
עו"ד אביחי ורדי, המייצג את אוטומקס, ציין כי מדובר ביום "עצוב לתחרות ויום חג למונופולים", אך הביע נכונות לשיתוף פעולה עם הנאמנים לטובת מקסום התשלום לנושים ורוכשי הרכבים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



