השוק

נייקי הביסה את התחזיות - זה מה שקרה למניה

ענקית ביגוד הספורט היכתה את צפי האנליסטים ברבעון - המניה קפצה במסחר המאוחר, אבל ההנהלה מדגישה שהדרך עוד ארוכה
רוי שיינמן | 
נייקי-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
נייקי פרסמה את דוחותיה לרבעון הפיסקלי הראשון של שנת הכספים שלה והצליחה להכות את תחזיות האנליסטים, הן ברווח למניה והן בהכנסות. עם זאת, הנהלת החברה הדגישה כי הדרך חזרה לצמיחה מלאה צפויה להיות רצופת מהמורות, כאשר תחומים שונים בפעילות מתקדמים בקצב שונה.
ברקע, מניית נייקי שנפלה בכ-30% בשלוש השנים האחרונות, עלתה אמש בכ-3.5% במסחר המאוחר, אך מתחילת השנה היא עדיין מציגה ירידה של 7.8%. כעת נסחרת המניה לפי שווי של כ-102.36 מיליארד דולר.
נייקי דיווחה על רווח נקי של 49 סנט למניה ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט, כמעט כפול מהצפי של וול סטריט שעמד על 27 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-11.7 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת השנה שעברה ומעל התחזיות שעמדו על 11 מיליארד דולר.
גם פעילות הסיטונאות הציגה שיפור ניכר עם עלייה של 7% במכירות, בעיקר בזכות ביקושים גבוהים למוצרי ריצה. עם זאת, מכירות ישירות לצרכן ירדו ב-4%, והמותג קונברס שנמצא בבעלות החברה רשם ירידה חדה של 27% במכירות.
לצד ההפתעה החיובית בשורת הרווח, נייקי התמודדה עם ירידה בשיעור הרווח הגולמי שעמד על 42.2% בלבד, ירידה של 3.2 נקודות אחוז. הירידה נבעה בעיקר מהנחות גדולות לצורך פינוי מלאי ומעלייה במכסים בצפון אמריקה.
הרווח הנקי, למרות שעלה על תחזיות האנליסטים, נחתך ב-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנהלת החברה ציינה כי הצפי לרבעון הבא עומד על ירידה קלה של אחוזים בודדים במכירות, בהתאם לתחזיות בוול סטריט.
נייקי עברה טלטלה בשנים האחרונות. בזמן הקורונה החברה מיקדה את מאמציה במכירות אונליין, אך עם החזרה לקניונים ולאולמות התצוגה שטחי המדף כבר נתפסו על ידי מתחרים כמו און והוקה.
המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהו, התפטר מתפקידו ובמקומו נכנס אליוט היל - בכיר ותיק בחברה. היל מוביל כעת אסטרטגיה שמטרתה לחזק מחדש את ערוצי ההפצה המסורתיים, לשפר את הקשרים עם רשתות הקמעונאות, ולהזרים לשוק דגמים חדשים שיחזירו את ההתלהבות של הצרכנים.
אחת הדאגות המרכזיות היא השוק הסיני, שנחשב לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים של החברה. המכירות בסין ירדו ב-9% בהשוואה לשנה שעברה, כאשר תנועת הלקוחות בחנויות נותרה חלשה, מה שחייב את החברה להציע הנחות אגרסיביות. היל ציין כי נייקי פועלת "בדחיפות" להחזיר את הביקוש בסין, אך הדגיש כי מדובר במהלך שייקח זמן.
לא כל הקשיים של נייקי נובעים מהחברה עצמה. הנהלתה ציינה כי בארה"ב הצרכנים ממשיכים לגלות זהירות בהוצאות, בעוד המכסים על יבוא מאסיה הפכו למכשול משמעותי. בעוד ברבעון הקודם עמדו המכסים סביב 10%, כעת הם טיפסו לכ-20%. המשמעות היא עלות נוספת של כ-1.5 מיליארד דולר בשנה, לעומת תחזית קודמת של מיליארד דולר בלבד.
האנליסטים אמנם ברובם שמרו על תחזיות חיוביות, אך הזהירו שהחזרה למסלול תדרוש זמן. "הדוחות מראים שההתקדמות נמשכת, אבל שיש עוד עבודה", כתב רנדל קוניק, אנליסט בג'פריס.
אליוט היל נשמע אופטימי יותר בשיחתו עם המשקיעים: "אנחנו ממוקדים בספורטאים ובחדשנות, יש לנו רעיונות חדשים ואנחנו מכסים מחדש את השוק". עם זאת, גם הוא הדגיש - הדרך עוד ארוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה