השוק

הראל ויזל עם ירידה בהכנסות בחברה הזו - מה מכביד עליה?

למרות המשך ההתרחבות מול נייקי, הכנסות ריטיילורס ברבעון ירדו. מה מכביד עליהן ומה קרה לרווח?
רוי שיינמן |  3
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס (צילום דימה טליאנסקי, shutterstock)
חברת ריטיילורס, הזכיינית הבינלאומית הגדולה של נייקי שמפעילה בארץ גם מותגים נוספים כמו פוט לוקר, ושנמצאת בשליטת פוקס, 58.4%, מדווחת כי הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2025 הסתכמו בכ-602 מיליון שקל בהשוואה לכ-616.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, ירידה של כ-2.3%. 
המניה נסחרת לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל אחרי ירידה של 12% השנה ועלייה של 13% בשנה האחרונה.
הירידה נובעת בעיקרה מירידה במכירות בחנויות זהות, מסגירת חנויות בישראל במהלך חודש יוני עקב מבצע "עם כלביא", ממבצע  Friends & Family (בישראל), אשר התקיים אשתקד בחודש יוני והשנה התקיים בחודש יולי ומסגירת חנויות דרים ספורט עקב סגירת הפעילות. ירידה זו קוזזה בחלקה מהגידול בשטחי המסחר במותגים השונים ומכניסה לטריטוריות חדשות.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם בכ-13.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-24.7 מיליון שקל אשתקד.
ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מכירות נייקי ירדו בכ-2% והסתכמו בכ-419 מיליון שקל. מכירות פוט לוקר ירדו בכ-1.7% והסתכמו בכ-149.5 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם בכ-318 מיליון שקל (52.8% מהמחזור), בהשוואה לכ-312.3 מיליון שקל (50.7% מהמחזור) אשתקד, גידול של כ-1.8%.
הגידול נובע בעיקרו מהגידול ברווח הגולמי של פעילויות נייקי, כתוצאה מירידה בשיעור ההנחה הממוצעת. בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, הרווח הגולמי בפעילות נייקי גדל בכ-3.3% והסתכם בכ-234.5 מיליון שקל והרווח הגולמי בפעילות פוט לוקר ירד בכ-1.5% והסתכם בכ-74.6 מיליון שקל. 
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם בכ-44.7 מיליון שקל (7.4% מהמחזור), בהשוואה לכ-48 מיליון שקל (7.8% מהמחזור) אשתקד, ירידה של כ-6.8%. ירידה זו נובעת מגידול בהוצאות מכירה ושיווק עקב גידול בשטחי המסחר, מסגירת החנויות בישראל במהלך חודש יוני עקב מבצע "עם כלביא" וכן עקב גידול בהוצאות הנהלה וכלליות כתוצאה מגידול בהוצאות שכר.
על אף התנודות בשוק, אנו שומרים על ראייה אסטרטגית רחבה, מזהים הזדמנויות ממוקדות וממשיכים לחזק את השותפות רבת-השנים עם נייקי - מותג הספורט המוביל בעולם", מסר תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס. "כחלק מתוכנית הצמיחה הרב־שנתית שלנו, החל מה-1/5 עם רכישת הזכיין הצרפתי של פעילות נייקי התחלנו לפעול בצרפת  ואנחנו נערכים להגדלת הפעילות בגרמניה החל משנת 2026,. בנוסף, החל מחודש יולי המשכנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם MATTEL באוסטרליה, עם השקת אתר סחר חדש - מהלך המחזק את שיתוף הפעולה ומסמן עבורנו פוטנציאל להמשך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נייקי על הפנים
    הרצל 08/2025/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לקנות הכל מיושן ולא מודרני אין דבר שאתה אומר שאתה רוצה כמו פעם בנייקי ידוע שנייקי. העולמית זלזלה במותג שלה והנה המחיר חשבו שהשם מספיק לא כך הדבר המחירים גם בשמיים אז איך חשק לקנות בנייקי יותר ואני אחד שמזוהה עם נייקי הרבה שנים
    סגור
  • 2.
    נעלים יקרים בארץ
    שרון 08/2025/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותם נעלים אורגינל של נייק. או אדידס. או כל נעלים. אורגינל בן 120-180 שקל בתאילנד. מה. שם. מחיר כזה ובארץ. צריך לקחת משכנתאות בשביל לקנות נעלים טובה נייק או ניו בלאנס
    סגור
  • 1.
    לא נכנס יותר לחנויות שלהם
    מור 08/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם קניתי מלא בסניף ברחובות הייתה שם מנהלת בשם לירז ניהלה את הסניף ביד רמה ותמיד קיבלה אותי בשמחה וברצון לתת שירות היום מביאים מנהלים וצוות בשקל תשעים כף רגלי לא תדרוך יותר בחנויות של נייק
    סגור