השוק
וורן באפט הרוויח 4,000% במניה הזו - עכשיו הוא מוכר
גורו ההשקעות מימש רווחים אדירים במניה מפתיעה - איך הוא זיהה את ההזדמנות והאם כבר מאוחר מדי להשקיע?
חברת ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי, השלימה לאחרונה את מכירת מלוא אחזקותיה ביצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD. מדובר בסוף להשקעה שנמשכה 17 שנים, והניבה לבאפט ולצוותו רווח יוצא דופן.
באפט נכנס לראשונה ל-BYD בשנת 2008, בהשקעה של 230 מיליון דולר עבור 225 מיליון מניות - שהיוו אז כ-10% מהחברה הסינית הצעירה יחסית. ההחלטה התקבלה בהשראת שותפו הוותיק צ'רלי מנגר, שבזמנו תיאר את החברה וואנג צ'ואנפו כ"נס מהלך".
כבר אז באפט זיהה את הפוטנציאל בתחום הרכב החשמלי, הרבה לפני שהמגמה השתלטה על תעשיית הרכב העולמית. בדיעבד, זו התבררה כהשקעה מבריקה: מניות BYD זינקו בכ-3,890% מאז רכישתן הראשונה.
המהלך למכירה הדרגתית של המניות החל באוגוסט 2022, כשהחזקות החברה קפצו לשווי של כ-9 מיליארד דולר והמניה זינקה פי 20 מההשקעה הראשונה. ברקשייר התחילה להפחית בהדרגה את האחזקה, ובשנה שעברה ירדה מתחת ל-5% מהמניות, מה שאיפשר לה להפסיק לדווח על כל מכירה בבורסה בהונג קונג.
כעת מתברר כי החברה יצאה לחלוטין מההשקעה. באפט לא נתן תשובה ישירה מדוע בחר למכור, אך בראיונות קודמים ציין כי BYD היא "חברה יוצאת דופן", אולם ייתכן שיש לו הזדמנויות השקעה אחרות שנראות אטרקטיביות יותר.
המשקיעים תוהים האם יציאתו של באפט מאותת על חולשה במניית BYD. מצד אחד, החברה היא עדיין יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין ואחת מהמתחרות המרכזיות של טסלה. מצד שני, בחודשים האחרונים היא מתמודדת עם ירידה במכירות המקומיות ועם לחץ רגולטורי על מלחמות המחירים בענף.
המשקיעים יודעים שבאפט נזהר מסיכונים הגיאופוליטיים באזור, כפי שעשה גם כשמכר את מרבית ההחזקה ב-TSMC בטייוואן, ולכן ייתכן שההחלטה קשורה לא פחות לשיקולי מאקרו מאשר למצבה הפיננסי של BYD עצמה.
באפט נחשב לגורו ההשקעות הגדול בעולם, וכל צעד שלו זוכה לסיקור ולבחינה מדוקדקת על ידי המשקיעים. כאשר ברקשייר חושפת מכירה או רכישה, המשקיעים הקטנים והגדולים מתייחסים לכך כאינדיקציה משמעותית לגבי כיווני השוק.
לכן, עצם ההודעה על מכירת כל ההחזקה ב-BYD עלולה להשפיע על תחושות המשקיעים כלפי החברה, גם אם היא עדיין חזקה ורווחית.
BYD הסינית הפכה בשנים האחרונות ליריבה הגדולה ביותר של טסלה. היא מייצרת רכבים חשמליים, רכבות חשמליות וסוללות, ונחשבת לאחת מהחברות החדשניות בעולם הרכב.
עם זאת, לאחר שנים של צמיחה רצופה, ברבעונים האחרונים נרשמה האטה במכירות והחברה אף נאלצה להוריד את תחזית הייצור השנתית. מדובר באיתות לכך שגם שוק הרכב החשמלי בסין, שנראה בעבר כחסר גבולות, מגיע לרוויה מסוימת.
המכירה של באפט מסמלת את סיום אחת מההשקעות המוצלחות ביותר שלו מחוץ לארצות הברית. אך זה לא בהכרח איתות על סוף הדרך עבור BYD או עבור תעשיית הרכב החשמלי.
עוד ב-
ייתכן שבאפט פשוט העדיף לממש רווח אדיר ולהפנות את ההון לאפיקים אחרים. עבור המשקיעים, השאלה הגדולה היא האם מדובר בהזדמנות כניסה חדשה למניה אחרי ירידות בזמן האחרון - או באות אזהרה לכך שגם בשווקים הצומחים ביותר, בסוף מגיע הזמן לדעת מתי למכור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



