השוק
ענקית הרכב הישראלית שוברת שיאים: כך הכניסה מעל 4 מיליארד שקל
קרסו מוטורס פרסמה דו"ח כספי מצוין: מכירות הרכב במחצית השנה הראשונה הוכפלו לכמעט 14,000, ההכנסות זינקו בכ-43% ל-4.1 מיליארד שקל.
אחת מיבואניות הרכבים הגודלות ביותר בישראל, קבוצת קרסו מוטורס פרסמה הבוקר (ראשון) את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2025, בה היא שברה שיאי הכנסות.
עיקרי תוצאות רבעון שני: הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2025 טיפסו בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, לעומת כ-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש ובפעילויות השירות, המימון והאחרים, ומאיחוד לראשונה של מטרו.
כמות הרכבים החדשים שנמכרו במהלך הרבעון עלתה ל-13,833 רכבים, לעומת 6,392 רכבים ברבעון המקביל אשתקד, זאת בהובלת המותגים צ'רי, ניסאן ו-Xpeng. כמות הרכבים שנמכרה ברבעון כוללת מכירות בהיקף של 2,228 רכבים מצד מטרו מוטור שנרכשה במרץ 2025. נתח השוק של הקבוצה (ללא דו גלגלי) צמח ברבעון השני של 2025 לשיא של כ-14.6% לעומת כ-13.3% ברבעון הקודם, וכ-10.2% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מציינת כי מנתוני דוח איגוד יבואני הרכב עולה כי הקבוצה הגיעה בחודש יולי האחרון לנתח שוק של כ-16%, שיא כל הזמנים והובילה ברבעון השני את מכירות הרכבים החשמליים ורכבי הפרימיום תוך שהיא רושמת נתח שוק בקטגוריות אלו של כ-22.6% וכ-23.7% בהתאמה, כאשר Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של השנה.
ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני של 2025 טיפסו בכ-90% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-847.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון השני יותר מהכפילו עצמם לכ-191.2 מיליון שקל, לעומת כ-88.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון השני של 2025 הסתכמו בכ-416.5 מיליון שקל, לעומת כ-422.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עמדו על כ-67.5 מיליון שקל, לעומת כ-78.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר המימון ברבעון השני של 2025 הוסיפו כ-20.1% לכ-36.8 מיליון שקל, לעומת כ-30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-20.1% לכ-36.5 מיליון שקל, לעומת כ-30.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון השני של 2025, צמחו בכ-49% לכ-135 מיליון שקל, לעומת כ-90.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד עלה בכ-33.7% לכ-34.3 מיליון שקל, לעומת כ-25.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2025 עלה בכ-40.2% לכ-363.7 מיליון שקל (כ-16.6% מההכנסות), לעומת כ-259.4 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון השני של 2025, הוסיף כ-14.4% לכ-167.7 מיליון שקל, לעומת כ-146.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של 2025 זינק בכ-89.2% לכ-113.7 מיליון שקל, לעומת כ-60.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהעלייה ברווח מפעולות, כאמור, וכן מרווח בסך כ-70.2 מיליון שקל מנגזרים פיננסים והפרשי שער לעומת רווח מינורי בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד.
לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 30 ביוני 2025 בסך של כ-131.7 מיליון שקל. סך ההון של הקבוצה ליום 30 ביוני 2025 מסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל, לעומת כ-1.9 מיליארד שקל בסוף 2024. ההון העצמי של הקבוצה מהווה כ-19.8% מהמאזן.
עיקרי תוצאות המחצית הראשונה:
עיקרי תוצאות המחצית הראשונה:
הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של 2025, צמחו בכ-43% ל-4.1 מיליארד שקל, לעומת כ-2.9 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד. הקבוצה מכרה בסיכום המחצית הראשונה של 2025 23,904 רכבים לעומת 13,122 רכבים במחצית המקבילה אשתקד. נתון המכירות במחצית ב-2025 כולל מכירה של 2,228 רכבי דו גלגלי ע"י מטרו מוטור שנרכשה במרץ 2025.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2025 זינק בכ-38.4% לכ-709.4 מיליון שקל (כ-17.2% מההכנסות), לעומת כ-512.5 מיליון שקל (כ-17.7% מההכנסות) במחצית המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות במחצית הראשונה של 2025, טיפס בכ-45.5% לכ-406.8 מיליון שקל, לעומת כ-279.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של הקבוצה במחצית הראשונה של 2025, זינק בכ-77% בכ-222.2 מיליון שקל, לעומת כ-125.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול ברווח נובע מהעלייה ברווח מפעולות, כאמור, וכן בעיקר מרווח בסך כ-49.5 מיליון שקל מנגזרים פיננסים והפרשי שער, לעומת רווח בסך כ-7.7 מיליון שקל בסעיף זה בתקופה המקבילה אשתקד.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%".
וייץ המשיך: "בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה".
עוד ב-
לסיום מסר מנכ"ל קרסו מוטורס: "במהלך המחצית השלמנו את רכישת מלוא מניות מטרו מוטור, השחקנית המובילה בשוק הדו-גלגלי, דבר הצפוי לתמוך בהעמקת פעילותנו בעולם המוביליטי ולתת בהתאם מעטפת גדולה ומדויקת יותר לצרכן הרכב הישראלי. פעילתנו האינטנסיבית והענפה זוכה לאמון המשקיעים כשלאחרונה השלמנו בהצלחה הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. כספי ההנפקה יתמכו בהמשך יישום התוכנית האסטרטגית, לחיזוק והרחבת כל זרועות הפעילות של הקבוצה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אז מדוע הגדילה את מירווח השיווק?גדעון 08/2025/17הגב לתגובה זו0 0אם הרווח שח קרסו גדל כל כך, אז מדוע החברה מצאה לנכון להגדיל את מירווח השיווק על חשבון הלקוחות? פער שיווק מיותר, ואין שר בישראל שיתמודד עם זה.סגור



