השוק

פרסומת בחינם מקים קרדשיאן ורווח נקי ראשון: לאן הולכת סופווייב?

סופווייב רשמה ברבעון השני רווח ראשון, מה שהזניק את המניה שלה במסחר. במקביל, החברה משקיעה בנוכחות ברשתות החברתיות ואפילו זכתה לפרסום בחינם מאחת המשפיעניות הגדולות - קים קרדשיאן. לאן הולכת סופווייב? ראיון עם היו"ר והמייסד שמעון אקהויז, וסמנכ"ל הכספים אסף קורנר
רוי שיינמן | 
שמעון אקהויז (צילום תומר שלום)
המשקיעים של סופווייב יכולים בהחלט לחייך. בתוך שנתיים וחצי בלבד, מניית החברה רשמה זינוק מסחרר של פי 3 מתחילת 2023, ושל כ-90% מתחילת 2025. מאחורי העליות האלה עומדת שורת תוצאות חיוביות, שנתמכו גם בטרנד חזק שמחוץ לעולמות הטכנולוגיה הרפואית - גל הפופולריות של תרופות ההרזיה.
תרופות כמו ווגובי ואוזמפיק הפכו לשם דבר בשנים האחרונות, גם בזכות שימוש גובר מצד ידוענים ומשפיענים. הן פועלות בין היתר על ידי דיכוי תיאבון, אך גם מלוות לעיתים בתופעות לוואי אסתטיות, כמו עור רפוי או פגום.
כאן נכנסת סופווייב לתמונה. החברה מציעה פתרון לא פולשני לטיפול בתופעות הללו באמצעות מכשור רפואי שממצק את העור, בלי צורך בהתאוששות או הפסקה מהשגרה. החברה הוקמה ב-2015 על ידי אריאל סברדליק וד"ר שמעון אקהויז, יזם סדרתי שצבר עשרות פטנטים, וכיום משמש כיו"ר החברה.
את שנותיה הראשונות הקדישה החברה למחקר ופיתוח. ב-2021 היא הונפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי של 800 מיליון שקל, תוך גיוס של 160 מיליון שקל. בהמשך, לצד המשך ההשקעה בפיתוח, החלה גם במכירת מערכות למרפאות אסתטיקה, ומכאן החלה גם העלייה במספרים: הכנסות החברה צמחו מ-68 מיליון שקל ב-2021 ל-217 מיליון שקל ב-2024.
אבל כמו שקורה לא מעט בחברות טכנולוגיה שמתמקדות תחילה במחקר ופיתוח, הרווח לא הגיע. ב-2023 המניה אף צנחה לשפל בשווי של כ-246 מיליון שקל, ירידה של כ-70% משווי ההנפקה. אלא שמאז, המגמה השתנתה, והמשקיעים שהחזיקו מעמד קיבלו לאחרונה סימן חיובי במיוחד.
ברבעון השני של 2025, לראשונה בתולדותיה, סופווייב רשמה רווח נקי של 1.5 מיליון דולר - ציון דרך משמעותי עבור החברה. אמנם, לא בטוח שהרווח יחזור מיד ברבעון הבא: מדובר בשוק עונתי, והרבעון השלישי לרוב חלש יותר. גם הנהלת החברה הבהירה כי 2025 תהיה בשנה של איזון, אך הרווח הראשון עדיין מהווה אבן דרך במסע שלה.
במקביל, החברה מגבירה את הנוכחות ברשתות החברתיות ואפילו זכתה לאחרונה לפרסום משמעותי בחינם: קים קרדשיאן עצמה פרסמה את הטיפול בפני 350 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם, מה שתרם משמעותית לחיזוק המותג.
שוחחנו עם יו"ר החברה, ד"ר שמעון אקהויז, ועם סמנכ"ל הכספים אסף קורנר, על הרבעון החיובי, הדרך אל הרווחיות, תהליכי האישורים בשוק הסיני, ומה צפוי לסופווייב בהמשך הדרך.
מי זו סופווייב?
"זו חברה שייסדנו לפני 9 שנים שפיתחה טכנולוגיה ייחודית של שימוש באולטרסאונד כדי לגרום לעור לחדש את עצמו. השיטה היא שיטה לא פולשנית לחלוטין. כשפיתחנו אותה הוכחנו שברמה הקלינית היא מאוד יעילה בטיפול בהרבה מקרים, החל מקמטים, דרך הרמת גבות, הרמת עור באזור הצוואר, צלוליטיס, הידוק עור בזרוע ושימושים נוספים", מסביר אקהויז.
"אנחנו ייחודיים מכמה בחינות: ראשית יש לנו יעילות גבוהה, והוכחנו זאת בהרבה מאוד מחקרים. בנוסף אנחנו מציעים שילוב של בטיחות ונוחיות למטופלת או מטופל, כי כשמסיימים את הטיפול אפשר לחזור לעבודה או לחיים ללא השבתה בכלל. זה יתרון גדול כי יש חברות מתחרות בשוק שמהטיפולים שלהן יוצאים עם פנים אדומות וצריך לנוח בבית כמה ימים או אפילו יותר. 
כל זה מייחד אותנו, עם הטכנולוגיה שמוגנת במספר לא קטן של פטנטים שאושרו ופטנטים נוספים בתהליך. הקדשנו את 5-6 השנים הראשונות כדי לפתח את הטכנולוגיה ולאשש אותה קלינית, כמו גם לקבל אישורים רגולטוריים. המוצר הוא מוצר רפואי למרות שהמוצר אסתטי, רק רופאים יכולים לקנות ולהשתמש בו. בגלל ההשקעה הגדולה שעשינו בשנים הראשונות, במחקר, ברישוי ובשיווק, היינו בהפסד".
עברתם לראשונה לרווחיות, איך אתם מסכמים את הרבעון?
"המעבר לרווחיות זה בעצם הפירות של ההשקעות שעשינו. מעבר לכך בנינו ודיברנו על כך שאנחנו משקיעים בנוכחות דיגיטלית, שמשווקת את המוצר לא רק לרופאים אלא גם לקהל הרחב, זה אלמנט מאוד חשוב. היום יש לנו מערכת הפצה בכ-40 מדינות. בהסתכלות רחבה היה לנו רבעון חיובי מאוד".
הדגשתם את ההשקעה שעשיתם בנוכחות ברשתות החברתיות, שילמתם למשפיענים שפרסמו אתכם כמו קים קרדשיאן?
"מעבר לקידום ברשתות החברתיות, לא שילמנו לאף משפיען, גם לא לקים וקלואי קרדשיאן. הן עשו טיפולים במוצר, התרשמו והליטו לפרסם ולדבר עליו בעצמן. אנחנו כן משקיעים בבנייה של התשתית כדי לקבל את הנוכחות הדיגיטלית. יש לנו היום מעל מיליון עוקבים בכל הפלטפורמות".

מתוך מצגת החברה.
תמשיכו לשמור על רווחיות מכאן והלאה?
"אנחנו לא מספיקם תחזיות, אבל אמרנו ש-2025 תהיה שנה של איזון", אומר אסף קורנר, סמנכ"ל הכספים. "המטרה היא להמשיך לצמוח בהכנסות וברווח התפעולי. בעסק שלנו יש עונתיות, הרבעון ה-1 וה-3 חלשים יחסית והרבעון ה-2 וה-4 חזקים".
ציינתם שגודל השוק בסין דומה לשוק האמריקאי, האם אפשר לצפות להכפלת המדדים כשתקבלו שם את האישורים, ואיפה אתם עומדים מול הרגולטורים?
"לא תהיה הכפלה של המדדים אבל תהיה השפעה משמעותית עליהם", אומר אקהויז. "אנחנו מתמקדים בתהליך עם השותפים, כמו בכל תהליך עד שאין אישור אין אישור, אבל זה נראה מבטיח".
איך אתם מרגישים מבחינת בהירות רגולטורית שם?
"הבהירות שם לא רק ברמה טובה, אלא ברמה טובה לא פחות מהבהירות באירופה או בארה"ב".
איך אתם משקיעים בהגדלת המכירות בהמשך לצד ההשקעה במכירות חוזרות של פולסים?
"בעיקר דרך השקעה במדיה דיגיטלית ורשתות חברתיות. זה בונה מותג וביקוש מצד הלקוחות".
איך סופווייב מושפעת מטרנד התרופות נגד השמנה?
"אנחנו מושפעים במידה רבה. זה עולם שהשתנה בצורה דרמטית. תופעות הלוואי של התרופות האלה הן בין היתר עור מדולל או רופף, ושם האולטרסאונד שלנו הוא הפתרון הכי יעיל ונוח למטופל".
ואיך המוצר החדש משתלב? הוא גם מתכתב עם תופעות הלוואי של תרופות ההרזיה?
"כן - תופעת לוואי נוספת של התרופות הללו היא דילול משמעותי במסת שריר, וכאן המוצר החדש מגיע. למעשה, בשימוש בתרופות ההרזיה כ-40% מהירידה במשקל מגיעה מאובדן מסת שריר. זה בעייתי מבחינה רפואית ויש לזה גם השפעה אסתטית כמובן, כי היום כולם מעדיפים להראות חטובים. המוצר החדש מבוסס על טכנולוגיה שלא אנחנו המצאנו, היא הומצאה לפני כ-100 שנה והשימוש העיקרי שלה היה בעולמות השיקום, כלומר חיזוק שרירים של אנשים עם שיתוק. אנחנו גם לא הראשונים שהביאו לעולם האסתטי, אבל החידוש שלנו הוא בצורת הטיפול", מסביר אקהויז.

שמעון אקהויז, יו"ר ומייסד סופווייב. קרדיט: יח"צ.

"יש לנו מוצר אלחוטי וזה מאפשר הפעלה של מספר גדול של שרירים בו זמנית. הוא גם ייחודי מבחינת דרך הפעלת השרירים - הם מפעילים אותם בצורה דומה לזו שחלק מהתרגילים בחדר כושר מפעילים שרירים עם כוח מתפרץ, זה מה שהמוצר שלנו יודע לעשות".
ומה הפוטנציאל מבחינת מכירות? זה צפוי להיות מוצר מוביל עבור החברה או מוצר משלים?
"הייתי אומר שזה משלים בצורה יפה את מה שאנחנו עושים במוצרים של מיצוק העור. מבחינת גודל הבעיה, הייתי אומר שהבעיות בתחום אסתטיקת העור עדיין יותר משמעותיות".
איך אתם רואים את שוק תרופות ההרזיה היום ואיך השינויים בו משפיעים עליכם?
"לנובו נורדיסק הייתה בלעדיות בשוק, אבל לפני כמה שנים המתחרות נכנסו, אלי לילי למשל פיתחה מוצר דומה. הנתח של נובו ירד ולכן היא חווה האטה. מבחינתנו השינויים האלה חיוביים, בגלל הפופולאריות יש שורה של חברות פארמה שמפתחות מוצרים מהסוג הזה, התחרות גדלה והשוק גדל".
עם ההתרחבות הקרובה שלכם לסין וההשקעות הנוספות, קופת המזומנים תספיק או שתצטרכו לגייס?
"אנחנו מאמינים שהמזומנים והגיוס שעשינו בבורסה יספקו אותנו ושלא נצטרך לגייס כסף.  בנוסף אנחנו גם מייצרים מזומנים", אומר קורנר.
איפה סופווייב תהיה בעוד כמה שנים?
"היכולת שלנו לחזות את העתיד היא מוגבלת, אבל אנחנו מאמינים בבנייה שיטתית של הטכנולוגיה, של התמיכה בלקוחות, בניית המותג והתרחבות גאוגרפית. אנחנו מאמינים שזה ימשיך לתרום לגידול החברה".
האם סופווייב תמשיך לגדול כחברה עצמאית או שתבחן גם הזדמנויות של שיתופי פעולה, אפילו רכישות?
"אנחנו מאוד ממוקדים במה שאנחנו עושים היום. אם יבואו הזדמנויות כאלה ואחרות נתייחס אליהן. כרגע אנחנו מתמקדים בבניית הערך והמותג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה