השוק

ChatGPT בשיא: אז למה וול סטריט עדיין סומכת על גוגל?

הבינה המלאכותית משנה את הדרך שבה אנחנו מחפשים מידע, אבל גוגל לא נעלמת היא מסתגלת, מגיבה, ואולי דווקא עומדת לחזור למרכז
אלרואי אגם | 
גוגל מול ChatGPT (צילום אילוסטרציה, AI)
שוק הטכנולוגיה אוהב סיפורים חדשים במיוחד כשהם נוצצים כמו ​ChatGPT. אבל מאחורי ההתלהבות מהבינה המלאכותית, ודווקא בזמן שכולם בוחנים את הדור הבא של החיפוש, גוגל ממשיכה לעשות את מה שהיא עושה כבר עשרים שנה להוביל את האינטרנט.
למרות כל התחזיות על "סוף עידן מנועי החיפוש", גוגל או ליתר דיוק, חברת האם שלה אלפבית (GOOGL), עדיין שולטת בשוק החיפוש העולמי. על פי נתוני חברת BrightEdge שפורסמו לאחרונה, יותר מ־90% מכל החיפושים באינטרנט עדיין מתבצעים דרך גוגל. לא מיקרוסופט, לא צ’אט בוטים, ולא שום אלטרנטיבה אחרת הצליחו באמת לסדוק את ההרגל הכי בסיסי שלנו ברשת.
בשוק ההון מבינים את זה היטב. ב־2 ביולי חידש יוסוף סקוואלי, אנליסט בכיר ב־Truist Securities, את ההמלצה החיובית שלו על מניית אלפבית, עם מחיר יעד של 200 דולר, כ־20% מעל המחיר הנוכחי. לדבריו, גוגל אמנם חווה האטה בקצב הצמיחה בפרסום, אבל זה חלק ממגמה רוחבית בשוק ולא סימן לקריסה.
התחזית של סקוואלי לרבעון השני מצביעה על צמיחה של 8% בהכנסות ממנוע החיפוש של גוגל, לעומת 10% ברבעון הקודם. ירידה, כן אבל בשוק שבו הרבה חברות נאבקות להציג אפילו יציבות, מדובר בתוצאה מכובדת מאוד. גם בתחומי הפרסום ביוטיוב והשירותים בענן צפויה האטה, אבל לא כזו שמערערת את יסודות החברה.
השאלה האמיתית שמרחפת באוויר היא לא מה קורה עכשיו, אלא לאן גוגל הולכת. וכאן התמונה הרבה יותר מעניינת: גוגל לא רק שומרת על מה שיש לה היא משקיעה אגרסיבית ב־Gemini, מנוע הבינה המלאכותית החדש שלה, שמוטמע כבר עכשיו בתוך תוצאות החיפוש. כלומר, היא לא מתחרה ב־AI היא ממציאה את הגרסה שלה.
ובינתיים? עולם הפרסום ממשיך לראות בגוגל את הערוץ האפקטיבי ביותר לגיוס לקוחות. "מנוע החיפוש של גוגל נשאר ערוץ הצמיחה החשוב ביותר עבור מפרסמים", אמר סקוואלי בדוח האחרון שלו. מבחינת עסקים אין עדיין תחליף לרגע שבו אדם מקליד שאילתה ספציפית לתוך מנוע חיפוש, עם כוונת רכישה מיידית.
מה שאולי מרגיע את המשקיעים אפילו יותר הוא שהשוק לא מתומחר בצורה מוגזמת. מניית אלפבית נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ־18 נמוך בהרבה מחברות כמו מיקרוסופט, מטא או אמזון. כלומר, גם אם קצב הצמיחה מתון התמחור כבר מגלם את זה. וכל תוצאה טובה, או חידוש טכנולוגי כמו Gemini, יכול לייצר אפסייד משמעותי.
צריך לומר את האמת: התחום שבו גוגל צריכה להיזהר באמת, הוא לא בהכרח מהצ’אט בוטים, אלא מהתדמית. ברגע שהשיח הציבורי מתחיל לדבר על החברה כ"זקנה" או "מאובקת", הסנטימנט עלול להתרחק. אבל בינתיים, המספרים לא משקרים. גוגל ממשיכה להרוויח, להוביל, ולחלק את הקלפים.
האם זה מספיק כדי להשאיר אותה בצמרת גם בעידן ה־AI? ייתכן שכן, במיוחד אם היא תצליח להראות לעולם שהמהפכה הבאה בחיפוש, לא בהכרח תתחיל במקום אחר. לפעמים, דווקא מי שמחזיק את השוק ביד הוא זה שמכיר הכי טוב איך לשנות אותו.
הכתבה אינה מהווה המלצה להשקעה. 
 
אלרואי אגם: חוקר ואסטרטג השקעות המשלב מומחיות בשוק ההון, הייטק ועולם הקריפטו. מספק ניתוחים ותובנות לאיתור הזדמנויות השקעה בנכסים מסורתיים ודיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה