השוק

התחזיות המפתיעות: הכלכלה הכחולה - הטרנד הבא להשקעה

הכנס הבינלאומי בחיפה התמקד בהזדמנויות ההשקעה בכלכלה הכחולה, עם דגש על צמיחה בולמוסית באנרגיה מתחדשת ובחקלאות ימית, והדגיש את המחויבות של העיר חיפה לקידום החדשנות והטכנולוגיה בתחום
מערכת ice | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
הכנס הבינלאומי השנתי של המרכז הלאומי לכלכלה כחולה וחדשנות נערך בחיפה, כשהפוקוס המרכזי היה על קידום החדשנות בתחום הכלכלה הכחולה, הכוללת את התחומים של אנרגיה מתחדשת, חקלאות ימית, וטכנולוגיות נמל חכמות. במהלך הכנס, הילה ארנרייך, מנכ"לית המרכז, ציינה שהתחום הופך להיות קריטי להשקעות, עם צמיחה שנשקלת ב-15% לשנה באנרגיית רוח ימית וביותר מ-7% לשנה בחקלאות ימית בת קיימא עד 2030. לדבריה, זהו זמן מצוין למשקיעים להצטרף למגזר הזה, המציע הזדמנויות משמעותיות לצמיחה וליצירת ערך לטווח ארוך.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הדגיש את מעמד העיר כבירת הכלכלה הכחולה של ישראל ואת מחויבות העיר לקידום החדשנות והטכנולוגיה בתחום. ליאור חנוכה, מנכ"ל היי סנטר, קרא להקים קרנות שיתמכו בפרויקטים בתחום ולהעניק תמריצים פיננסיים. כריס גורל ברנס מ-Ocean 14 Capital דיבר על הפוטנציאל של חקלאות מים לטיפול במשבר האקלים ושימור הסביבה, בעוד דרור בין מרשות החדשנות ציין את עמידות ההייטק הישראלי.
דני וינטראוב, מנכ"ל רציו טכנולוגיות, ראה בפוטנציאל טכנולוגיות כלכלה כחולה להשפיע על התחום הגלובלי. אודי גרף מההייסנטר ציין את הגודל הכלכלי של התחום והזדמנויות הצמיחה בישראל, בעוד נתי אמסטרדם וג'ושוע גולד התמקדו בחדשנות וביתרונות של ישראל בתחום הימי. המרכז הלאומי, שהוקם ביוני 2022, ממשיך לקדם שיתופי פעולה והזדמנויות לסטארט-אפים בתחום.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה