השוק

קרנות הנאמנות: הציבור הזרים 4 מיליארד שקל לקרנות הכספיות באוגוסט

נראה כי הציבור מפנים את העובדה שהריבית בישראל תמשיך להיות גבוהה עוד פרק זמן לא מבוטל ומכאן שמי שמחזיק בעודפי נזילות ממשיך להזרים אותם לתעשיית קרנות הנאמנות ובעיקר לקרנות הכספיות
ניצן כהן | 
גרף מניות (צילום shutterstock)
הציבור הזרים בחודש אוגוסט לתעשיית קרנות הנאמנות כ-4 מיליארד שקל. בסך הכל מתחילת השנה הזרים הציבור לתעשייה כ-50 מיליארד שקל. בחודש אוגוסט רוב הכסף הוזרם לקרנות הכספיות והתהליך הזה מאפיין באופן כללי את התהליכים שעוברים על תעשיית קרנות הנאמנות מתחילת השנה.
מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי תעשיית הקרנות גייסה בחודש האחרון כ-4 מיליארד שקל, כאשר כל הגיוס ויותר מגיע מהקרנות הכספיות בעוד הקרנות המנוהלות המסורתיות וקרנות הסל סיימו את החודש בפדיון. הקרנות הכספיות מסכמות את החודש עם גיוס של כ- 4.2 מיליארד שקל.
התעשייה האקטיבית המסורתית מסיימת את חודש אוגוסט עם פדיון של כ-300 מיליון שקל בעיקר בשל החמרת המצב הביטחוני בישראל. הקטגוריה המגייסת בקרנות האקטיביות הייתה אג''ח חו''ל (כ-340 מיליון שקל). הקטגוריה הפודה ביותר הייתה אג''ח כללי (כ-430 מיליון שקל).
התעשייה הפסיבית מסיימת את חודש אוגוסט עם מגמה מעורבת וגיוס זעיר של כ-40 מיליון שקל לאחר שבמהלך החודש היא עמדה בסימן של יציאת כספים, כאשר קרנות הסל פדו כ-350 מיליון שקל ומנגד הקרנות המחקות גייסו כ-390 מיליון שקל.
באופן עקרוני נראה כי הציבור מפנים את העובדה שהריבית בישראל תמשיך להיות גבוהה עוד פרק זמן לא מבוטל וזה אומר שמי שאוחז בידיו עודפי נזילות הרי שהוא מחפש תשואה גבוהה יותר מהתשואה שמניב הפיקדון הבנקאי ומכאן הציבור מזרים את הכסף לתעשיית קרנות הנאמנות ובעיקר לקרנות הכספיות שהן חלופה לא רעה לפיקדון הבנקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה