השוק

בנק הפועלים: בשנה הבאה, הריבית בארה"ב תהיה נמוכה משמעותית מבישראל

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב היום ללקוחות הבנק כי בקצב הדברים הזה, הרי שהריבית בארה"ב תהיה נמוכה ב-0.75% מהריבית בישראל עד לסוף השנה הבאה וזו תחזית שאם תתממש הרי שהיא מסוכנת לכלכלה המקומית
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום ענבל מרמרי, shutterstock, Magma Images)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב היום ללקוחות הבנק כי למרות שהממשלה תנסה לגייס כסף בבורסה (בגלל שהמשקיעים הזרים דורשים פרמיית סיכון גבוהה) הרי שגם כאן בישראל, פרמיית הסיכון של הממשלה הולכת ועולה.
"הממשלה מתמהמהת עם תקציב המדינה לשנת 2025. הצגת תקציב עם גזירות עשויה לערער את יציבות הקואליציה, כשמנגד תקציב עם גירעון מתוכנן גבוה או דחיית אישור התקציב מערערים את האמינות הפיסקאלית של הממשלה.
"המשקיעים רוצים לראות מדיניות פרואקטיבית לצמצום הגירעון, זאת למרות שברור לכולם שהגירעון יהיה תלוי בראש וראשונה במצב הגיאופוליטי. תשואות האג"ח של מדינת ישראל נותרות בינתיים ברמה שמתקרבת ל- 5% לטווח של כעשר שנים, כנקודת אחוז מעל תשואת האג"ח של ממשלת ארה"ב. האוצר מסתמך יותר על גיוסי הון מקומיים, זאת בשל פרמיית הסיכון הגבוהה המגולמת באג"ח הדולריות, אך נראה שרמת התשואות הנוכחית מגלמת פרמיית סיכון גבוהה גם בשוק המקומי".
באשר לפערי הריביות בין ישראל לארה"ב, כותב בהר כי "בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, זאת לאור העלייה בסביבת האינפלציה ועלייה באי-הוודאות הגיאופוליטית. האינפלציה צפויה להיוותר גבוהה בחודשים הקרובים, ובחודש ינואר שיעור המע"מ צפוי לעלות בנקודת אחוז, דבר שיתרום עוד כ- 0.4% לאינפלציה השנתית.
"במצב זה סביר להניח שריבית בנק ישראל לא תשתנה לפחות עד סוף השנה, וגם לאחר מזה, בהנחה שהלחימה לא לגמרי מסתיימת. השווקים מגלמים עתה הפחתת ריבית אחת רק ברבעון השני של 2025, ולאחר מכן הפחתה נוספת רק בסוף השנה. בתוואי זה ריבית הפד צפויה להיות נמוכה בכ- 0.75% מריבית בנק ישראל בסוף 2025, לעומת המצב הנוכחי בו ריבית בנק ישראל נמוכה ב- 1% מריבית הפד.
"הפער משקף את עליית הסיכון של המשק הישראלי בנקודת הזמן הנוכחית, והוא עשוי להשתנות בתרחיש של סיום מהיר של המלחמה. בתרחיש של סיום מהיר של המלחמה, פערי ריבית אלו עשויים להביא למגמת התחזקות מהירה של השקל, ויביאו כנראה להפחתות ריבית מהירות בהרבה מאלו שמגולמות עתה" מסיים בהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה