השוק

חדשות טובות ליצחק תשובה: ניומד הגישה את התוכנית המעודכת לפיתוח אפרודיטה

אחרי שבשבוע שעבר הודיעה ממשלת קפריסין לניומד שעליה לשנות את תוכנית הפיתוח של אפרודיה, הגישה היום שותפות הגז שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה את התוכנית המעודכנת שכוללת השקעה של 4 מיליארד דולר ואלה חדשות טובות
ניצן כהן |  1
יוסי אבו (צילום ענבל מרמרי)
חדשות טובות נרשמות היום בקבוצת דלק של יצחק תשובה אחרי שניומד אנרג'י הגישה את תוכנית הפיתוח המעודכנת למאגר אפרודיטה. התוכנית עודכנה בהתאם לדרישות ממשלת קפריסין מה שמאפשר, לפחות תיאורטית, לקדם את פיתוח המאגר. 
נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה ממשלת קפריסין כי אינה מאשרת את תוכנית הפיתוח השניה שהגישה ניומד אנרג'י לאפרודיטה, מאחר והיא כוללת שימוש במתקנים שנמצאים במצרים במקום הקמ של מיתקנים בשטחה של קפריסין. ניומד הודיעה מיד לאחר קבלת המכתב ממשלת קפריסין כי היא מקבלת את הדרישה ותעדכן את התוכניות בהתאם.
אם כן, על פי התוכנית המעודכנת, הפקת הגז הטבעי מהמאגר והטיפול בו יעשו באמצעות הקמת מתקן הפקה עצמאי צף שימוקם מעל מאגר אפרודיטה, בעל יכולת הפקה מקסימלית משוערת של כ-800 MMCF ליום, באמצעות 4 בארות מפיקות בשלב הראשון. ייצוא הגז הטבעי יבוצע באמצעות צנרת למערכת ההולכה המצרית.
בהתאם להערכה עדכנית של המפעילה במאגר, Chevron, ובטרם סיום בדיקות היתכנות טכניות-כלכליות, בהן ביצוע תכנון הנדסי (FEED), העלות המשוערת של תוכנית הפיתוח וההפקה המעודכנת מוערכת בסך של כ- 4 מיליארד דולר (100%).
 יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy: "עדכנו את תוכנית הפיתוח בהתאם להנחיות שר האנרגיה הקפריסאי ואנו מצפים לאישור התוכנית על מנת להתקדם בפיתוח המאגר במהירות. פיתוח המאגר הוא צעד נוסף בשיתופי הפעולה האזוריים הנרקמים סביב הגז הטבעי באגן הים התיכון״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חזיר תחזיר את כספי הקשישים (ל"ת)
    אור 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור