השוק

ההכנסות ברבעון ירדו אבל אלטשולר תחלק דיבידנד

אלטשולר שחם פיננסים דיווחה על הכנסות של 230 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת 249 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; הרווח עמד על 28 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ב-2023; תחלק דיבידנד של 21 מיליון שקל 
שרון בירקמן | 
יאיר לוינשטיין (צילום סם יצחקוב)
אלטשולר שחם פיננסים פרסמה הבוקר (שלישי) את תוצאות הרבעון השני לשנת 2024 והודיעה על חלוקת דיבידנד של 21 מיליון שקל.
ההכנסות מדמי ניהול, נטו ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו בכ-225 מיליון שקל לעומת כ-229 מיליון שקל ברבעון הקודם ולעומת כ-249 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-9.6%. הירידה בהכנסות של אלטשולר שחם אל מול התקופה המקבילה נובעת בעיקר מירידה ביתרת הנכסים המנוהלים על ידי אלטשולר גמל.
סך ההכנסות ברבעון השני עמד על כ-230 מיליון שקל לעומת כ-232 מיליון שקל ברבעון הקודם ולעומת כ-253 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-9%. 

רווחי החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-28 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם, ירידה של 9.7% מרווחיה ברבעון המקביל אשתקד, שעמדו על כ-31 מיליון שקל.
נכון ל-30 ביוני 2024, אלטשולר שחם גמל ופנסיה, החברה הבת שבבעלות מלאה של אלטשולר שחם פיננסים, מנהלת נכסי גמל ופנסיה בהיקף של כ-158 מיליארד שקל. מדובר במובילה בשוק קופות הגמל בישראל (כולל תוכנית חיסכון לכל ילד), ומחזיקה בנתח שוק של כ-16.3% מכלל הנכסים המנוהלים בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות.
נכסי קרנות הפנסיה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה הסתכמו ב-30 ביוני 2024 בכ-30.34 מיליארד שקל, עם מספר עמיתים שעמד על 400,067. נתח השוק של החברה בתחום הפנסיה עומד על כ-3.6% נכון לסוף הרבעון השני.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד על כ-529 מיליון שקל, עלייה קלה בהשוואה לסוף שנת 2023, אז עמד על כ-520 מיליון שקל.
בתחום ניהול ההשקעות האלטרנטיביות, החברה מדווחת על המשך צמיחה עם מספר גיוסים נוספים לקרנות. נכון למועד הדוח, היקף הנכסים האלטרנטיביים המנוהלים והמופצים על ידי החברה עומד על כ-256 מיליון דולר.
החברה תחלק דיבידנד של 21 מיליון שקל.
אלטשולר שחם פיננסים, המתמחה בניהול קרנות נאמנות, תיקי השקעות, קופות גמל וקרנות פנסיה, היא הזרוע הציבורית של בית ההשקעות אלטשולר שחם, מבתי ההשקעות הגדולים בישראל. החברה מרחיבה את תחומי הפעילות שלה ועתידה להיכנס לתחום האשראי באמצעות רכישת חברת קרדיטים.
יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים: "המומנטום החיובי ומגמת השיפור בתשואות ממשיכה לבלוט ואנו פועלים בנמרצות לשמור על מגמה חיובית זו בפעילות החברה. אנו ממשיכים במאמצים לפיתוח מנועי צמיחה נוספים, לצד פעילות הליבה בתחומי הגמל והפנסיה. הודענו במהלך הרבעון על כניסתנו לתחום האשראי, תחום אשר טומן בחובו פוטנציאל משמעותי עבורנו. אנו מאמינים כי החברה שרכשנו תהווה בסיס איתן לבניית פעילות משמעותית בתחום זה. תחום ההשקעות האלטרנטיביות ממשיך גם הוא לצמוח בעקביות ואנו מאמינים כי תרומתן של פעילויות אלה יבואו לידי ביטוי בתוצאות ככל שנתקדם עם פיתוחן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה