השוק

אנליסטים: למניית הבנק הבינלאומי יש מקום לעלות בעוד 22%

תקוות גדולות תולים בשוק ההון באלי כהן, מנכ"ל הבנק הבינלאומי; מדובר במנכ"ל חדש לבנק שהתאפיין ביציבות ניהולית שמרנית יתרה ומכאן האנליסטים בוחנים כל פעולה שלו בזכוכית מגדלת; אחרי דוחות הבינלאומי, אנליסט הבנקים של IBI מעלה את מחיר היעד עם המלצה חמה למניה
ניצן כהן | 
אלי כהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי (צילום אייל טואג, Magma Images)
המערכת הבנקאית סיימה לפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה ואלה היו דוחות טובים. כמה סיבות יש לדוחות האלה ובראש ובראשונה אנחנו מדברים על הריבית הגבוהה והאינפלציה שעושה טוב למי שמלווה כסף (הבנק) ופחות למי שלווה אותו (הלקוח. אבל אלה הם כללי המשחק.
הבנק הבינלאומי הוא אחד הבנקים המסקרנים במערכת. אחרי לא מעט שנים החליף הבנק בשנה שעברה מנכ"ל ובמקום סמדר ברבר צדיק מונה אלי כהן למנכ"ל הבנק. אז אם תקופת ברבר צדיק הייתה תקופה שניתן לאפיין אותה בשמרנות יתרה של הבנק, הרי שתקופת אלי כהן אמורה להיות תקופה בה הבנק ייקח על עצמו קצת יותר סיכונים (מחושבים ובמידתיות הנדרש מבנק) ויסתער על קהלים חדשים, על עסקאות חדשות וכן הלאה. זאת אומר, תקוות גדולות תולים בשוק ההון באלי כהן, מנכ"ל הבינלאומי.
אנליסט הבנקים של בית ההשקעות IBI, לירן לובלין ניתח את הדוחות של הבינלאומי והוא מעדכן בהתאם את מחיר היעד של המניה.
"שוב דו"ח מצוין לבנק הבינלאומי עם תשואה להון דו ספרתית גבוהה והפעם גם נרשמה צמיחה בתיק האשראי. תשואת הדיבידנד חוזרת לרמות אטרקטיביות של 6.6% וזאת עוד לפני שהבנק הגדיל את היקפי החלוקה בהתאם למדיניות. בראיה לרבעון הבא אנו מעריכים כי הבנק ימשיך לייצר תשואה מהגבוהות במערכת שתעמוד על מעל ל-18%. בתמחור הנוכחי התשואה על ההשקעה הנגזרת היא 14.7% - לראייתנו יחס סיכון סיכוי מאוד מעניין.
"על אף התמחור הגבוה ביחס למתחרים ולאור ביצועי החסר של המניה המחיר אנו סבורים כי במכפיל הון של 1.2 ומכפיל רווח LTM 6.7X הבינלאומי אמנם לא זול ביחס למערכת אבל אנחנו רואים אפסייד של כ- 22% למחיר הנוכחי המצדיק החזקה של מניית הבנק. אנו מעלים מעט את מחיר היעד ל-185 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר למניית הבינלאומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה