השוק

איש העסקים הישראלי בקריסה: החברה שלו חייבת 103 מיליון שקל

על פי הבקשה שהוגשה על ידי בני לנדא, חברת היהלומים שבבעלותו, לוסיקס, היא טוענת כי היקף החובות הכולל שלה עומד על כ-103 מיליון שקל. מתוכם היא חייבת 31 מיליון שקל לבנקים לאומי ודיסקונט, עוד 23 מיליון שקל לספקים אחרים, ו־3 מיליון שקל לגורמים ממשלתיים
מערכת ice |  2
בני לנדא (צילום אייל יזהר)
בהמשך לדיווחים על איש העסקים הישראלי בני לנדא, שהקים את חברת לוסיקס בשנת 2016, במטרה "לתפוס את הגל" של מהפכת יהלומי המעבדה, שפרצו בקול תרועה רמה לשוק ואיימו לטלטל את הענף היוקרתי והסתבך בצרות, על פי הפרסום בכלכליסט, הוא הגיש בקשה לפשיטת רגל אחרי שניסה לגייס כסף כדי להמנע מהמהלך.
על פי הבקשה שהוגשה על ידיו, לוסיקס טוענת כי היקף החובות הכולל שלה עומד על כ-103 מיליון שקל. מתוכם היא חייבת 31 מיליון שקל לבנקים לאומי ודיסקונט, עוד 23 מיליון שקל לספקים אחרים, ו־3 מיליון שקל לגורמים ממשלתיים. החברה הגישה לבית המשפט בקשה לצו עיכוב הליכים.

בבקשה צוין: "בעת האחרונה, ונוכח מצוקתה התזרימית של החברה, החלה החברה לקבל מכתבי התראה מנושים שונים שמאיימים  לנתק לחברה את החשמל במפעלי החברה, וכן לפעול נגדה באמצעים משפטיים. לנוכח הימשכות המגעים למיזוג של החברה, הצניחה במחירי יהלומי המעבדה הגולמיים, התזרים השלילי בו מצויה החברה וההתראות שמקבלת החברה מנושיה — לא נותר לחברה די זמן לייצוב עצמאי, מחוץ לבית המשפט, ולכן היא מוצאת לנכון לפנות  אליו בבקשה לעיכוב הליכים לצורך גיבוש של הסדר חוב"

מהפכת יהלומי המעבדה, שרבים ציפו כי הקונים יסתערו עליהם ויחליפו באחת את חיבתם לאבן הנדירה והנוצצת, נתקלה במכשול לא צפוי משמעותי בדרך, כאשר מחירי החומרים מהם מפיקים יהלומי המעבדה צנחו דרמטית וגרמו לעסקים רבים בענף לסגור את דלתות בית העסק שלהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי המלווה
    כשהכל קורס 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תעשו מדיטציה אני אעזור לכם
    סגור
  • 1.
    מדינה בקריסה
    יהדית 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאט אבל בטוח המדינה לקראת אסון גדול בכל התחומים, בגלל הנוכל שגנב את המדינה!
    סגור