השוק

הבנק הבינלאומי: התשואה על ההון כמעט 20%; אלי כהן: הדגש הוא על צמיחה

הבנק הבינלאומי סיים את הרבעון עם תשואה על ההון של כמעט 20%; הבנק הרוויח 610 מיליון שקל ויחלק דיווידנד של 40%; אלי כהן, מנכ"ל הבנק: "אנחנו ממשיכים לשים דגש על צמיחה בפעילות
ניצן כהן | 
אלי כהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי (צילום אייל טואג, Magma Images)
הבנק הבינלאומי ממשיך בתהליכים שינויי משמעותיים שהוא עובר עם הכניסה של אלי כהן לתפקיד המנכ"ל. לפני שניכנס לדוחות של הבינלאומי נציין כי שוק ההון תולה תקוות רבות באלי כהן שישחרר מעט את הבנק מכבלי השמרנות שאפיינה אותו בשנים האחרונות ולמעשה ימצא את הפוטנציאל שיש בו כבנק קטן, יעיל ומהיר לקבל החלטות וחשוב יותר, ליישם אותן מהר.
אם כן, הבינלאומי סיים את הרבעון עם רווח נקי של 609 מיליון ש"ח ועם תשואה להון של 19.6% הרווח נקי במחצית הראשונה של השנה עומד על 1.2 מיליארד שקל. האשראי לציבור גדל ב-4.5% לעומת הרבעון הראשון של 2024 וב-2.4% ביחס לסוף שנת 2023.
במחצית הראשונה של 2024 רשמה הקבוצה הכנסות בגין הפסדי אשראי של כ-73 מיליון שקל בהשוואה להוצאות בסך של 171 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמחצית מההכנסה נובעת מגביית חובות לקוחות שנמחקו בעבר.
פיקדונות הציבור גדלו ב-3.8% ביחס לרבעון הראשון של השנה וב-6.8% ביחס לסוף שנת 2023. תיק נכסי הלקוחות צמח ב-4.8% ביחס לרבעון הראשון של 2024 וב-12.4% ביחס לסוף שנת 2023 והגיע לכ-755 מיליארד שקל. ההון המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-12.6 מיליארד שקל, גידול של 11.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. יחס הון עצמי רובד -1 11.34%.
דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 40% מהרווח הנקי ברבעון השני של השנה.
אלי כהן, מנכ"ל הבנק הבינלאומי אמר עם פרסום הדוחות כי: "אנחנו ממשיכים לשים דגש על צמיחה בכל סוגי הפעילות ותוצאות הבנק משקפות זאת, הן ביתרות האשראי והן בהיקף נכסי הלקוחות, שצמחו בכל הסגמנטים. הצמיחה באשראי מתבצעת תוך שמירה על חיתום איכותי ומקצועי וברמת סיכון מידתית. היקף יתרת נכסי הלקוחות גדל בשנה האחרונה בלמעלה מ,23%- מה שמעיד על אמון הלקוחות בבנק ואיתנותו.
"לבנק הבינלאומי אסטרטגיה של מתן ערך מוסף ללקוחות באמצעות הצעות ערך ייחודיות, מוצרים חדשים וחדשניים וייעוץ מקצועי בכל פעילויות הליבה ובכל תחומי הבנקאות.
"מדינת ישראל נמצאת בתקופה מאתגרת של לחימה מרובת חזיתות כבר למעלה מעשרה חודשים, לחימה לה השלכות כלכליות מורכבות ומשמעותיות. אנחנו בבנק הבינלאומי, המחזיק במותג אוצר החייל- הבנק של כוחות הבטחון המעניק להם את הצעת הערך הבנקאית הטובה ביותר, ממשיכים לסייע ללקוחותינו, בעיקר ללקוחות שהושפעו ישירות מהמצב כמו משרתי המילואים, המפונים ועוד"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה