השוק

בצלאל סמוטריץ' מודאג? זה תרחיש האימים שמטריד את משרד האוצר

על רקע המתיחות הגוברת בצפון הארץ, בכירים במשרד האוצר קיימו לאחרונה ישיבה, בה הם עסקו בהיערכות הכלכלית של מדינת ישראל במצב של מלחמה מול חיזבאללה. אחד התרחישים המדאיגים שהוצגו בדיון, עוסק באפשרות כי המערכה תימשך זמן רב ולא תהיה ודאות לסיומה

מערכת ice |  1
תקציב לשנת 2024 (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
על רקע המתיחות הגוברת בצפון הארץ, אמש (רביעי) קיימו בכירים במשרד האוצר ישיבה, בה אלו דנו באפשרויות הרבות הפרוסות בפני מדינת ישראל בנוגע לאופן היערכותה הכלכלית במצב של מלחמה מול חיזבאללה. 
על פי הפרסום של אתר "גלובס", התרחיש הראשון שהוצג בישיבה, עוסק במערכה בעצימות גבוהה מאוד, אולם היא ממוקדמת ועונה על יעדיה. התרחיש השני מטריד מאוד את הגורמים המקצועיים באוצר, בשל העובדה כי הוא עוסק באפשרות שהמלחמה תימשך זמן רב עם חוסר ודאות בנוגע לסיומה. 
אותם תרחישים מעניינים אך מדאיגים, לא נחשפים לעיני הציבור, מהסיבה הפשוטה כי מדובר במידע רגיש ומטריד במיוחד. לדבריהם, קיים תרחיש מלחמה שיפגע בצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל ויפגע בהכנסותיה. 
בעקבות כך, גורמים במשרד האוצר משקללים את העלויות של גיוס כוחות מילואים, מימון פינוי תושבי הצפון, פגיעה בתשתיות ועוד גורמים אחרים. כידוע, מוקדם יותר היום (חמישי) פרסמה חברת הדירוג S&P הודעה דרמטית הנוגעת למצב הביטחוני והכלכלי המורכב שעימו עשויה ישראל להתמודד. 
בהודעה שפרסמה חברת הדירוג, צוין כי מדינת ישראל עשויה להתמודד עם הגברת גיוס המילואים, הוצאות תקציביות גבוהות יותר ושיבושים רבים שקשורים לביטחון, זאת בעקבות המצב הביטחוני המורכב השורר במזרח התיכון. 
"תרחיש הדירוג הבסיסי שלנו עבור מדינת ישראל צופה שתימנע מלחמה אזורית רחבה יותר, אבל סיכוני ההסלמה הולכים ומחריפים בעקבות ההתנקשויות בבכירי חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן השבוע.
בעקבות החיסולים, הסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים נשארו גבוהים מאוד עבור ישראל והכוונה המדווחת של איראן להגיב – על אף שהעיתוי וההיקף של תגמול כזו עדיין לא ברורים", כך נכתב בהודעת חברת הדירוג S&P", כך נכתב בהודעה של חברת הדירוג הבינלאומית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החרגול והנמלה
    איכפת 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה צריך להיות נמלה לאגור כסף ליום השחור והנה הגיע היום השחור שהם במו ידיהם הובילו אליו ואין כסף בקופה של המדינה יש גרעון גדול חור גדול 150 מיליארד חסרים אותו הכסף של הקופה שלנו שפוזר לכל עבר לכל הקנאים הדתיים מכל קצוות הקשת עכשיו הוא שובר את הראש !!!
    סגור