השוק

אולימפיאדת פריז על הכוונת: "לייצר הפסדים כספיים למארגנים ולספונסרים"

נחשף היעד הנסתר של פושעי הסייבר בתחרות בפריז: פשיעה פיננסית, פשיעה פוליטית וריגול. המטרות: לפגוע בהתנהלות התקינה ושגרת המשחקים לטובת רווח כספי, הגברת מתחים על רקע דתי והוצאה לפועל של פעולות טרור
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
המארגנים בתחרות בפריז נערכים לכל תרחיש סייבר אפשרי. סוכנות הסייבר הצרפתית ANSSI אומרת שהיא נערכת לכל סוג אפשרי של מתקפה – ממתקפות שיבוש של האקטיביסטים, דרך פשיעת סייבר כנגד המבקרים הרבים, ועד למתקפות מדינתיות שעלולות אפילו לשבש אירועים פיזיים.
רוסיה ממשיכה נחושה לערער את הקואליציה נגדה (על רקע מלחמת אוקראינה-רוסיה), ומנגד נאבקת בוועד האולימפי העולמי (שפסל את רוסיה בילורוסיה, על רקע הכרתה של רוסיה באזורים שנכבשו מאוקראינה). על מנת שלא לפגוע בספורטאים רוסיים וביילרוסים יותר להם להתחרות תחת השם AIN (תרגום מצרפתית ל"אתלטים נייטרלים" Athlètes Individuels Neutres), אולם ללא הנפת דגל או השמעת המנון (במקרה שיזכו במקום הראשון).
פושעי סייבר מנוסים ומתוחכמים מציבים יעדים מוצהרים: פשיעה פיננסית, פשיעה פוליטית וריגול. המטרות: לפגוע בהתנהלות התקינה של המשחקים לצורך רווח כספי, הגברת מתחים גיאופוליטיים ומעקב אחרי מתנגדי משטר ואקטיביסטים.
"מתקפות סייבר נגד שירותים קריטיים באולימפיאדה כמו תחבורה, אירוח, ניהול אירועים, טלקומוניקציה, תשלומים, ובטיחות עלולים לשחוק את המוניטין של האירוע, לשבש את המשחקים ולייצר הפסדים כספיים למארגנים ולנותני חסויות", נכתב בדו"ח של Unit42, חטיבת המחקר של פאלו אלטו נטוורקס, שמיפתה את איומי הסייבר הצפויים בעת המשחקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה