השוק

בתגובה לפרישת הנשיא ביידן: עליות בחוזים, התשואות יורדות

אמש הודיע הנשיא ביידן על פרישת מהמרוץ לנשיאות והמהלך הזה התקבל בוול סטריט בצער רב, אך מדובר בהחלטה מתבקשת, ככל הנראה; הבוקר נרשמות עליות שערים במסחר בחוזים ואילו תשואות האג"ח יורדות ל-4.2%
ניצן כהן |  1
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
אמש הודיע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ידיד גדול של ישראל, כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. ההודעה התקבלה בצער רב אצל המשקיעים שמעריכים מאוד את הפעולות של הבית הלבן לייצוב הכלכלה אך החשש היה שביידן יוותר במרוץ והמפלגה הדמוקרטית כולה תחטוף מכה בבחירות הקרובות.
אם כן, הבוקר נרשמות עליות שערים במסחר בחוזים עתידיים על המדדים המובילים בניו יורק ואלה חדשות טובות למשקיעים. במקביל נרשמת ירידה בתשואות האג"ח הארוכות כך שהן נסחרות ברמה של 4.2% וזה נתון מתבקש (פחות או יותר).
בגזרת שוק המט"ח הדולר מתחזק מול הין היפאני ונסחר ברמה של 156.6 ין לדולר. אולם הדולר נחלש מול הליש"ט ומול האירו בשיעורים קלים. בבורסות אסיה נרשמות ירידות שערים.
אם כן, מה שניתן להסיק כרגע זה שרמת חוסר הוודאות בשווקים עלתה מדרגה לרמה גבוהה מאוד ומכאן כל אחד מכלכל את צעדיו בהתאם. באופן עקרוני המשקיעים מעריכים שדווקא ריצה של מועמד שהוא לא ביידן תהיה מערכה צמודה יותר ועם סיכוי לא מבוטל שהדמוקרטים ינצחו את טראמפ (חובב הכאוס) בבחירות שיהיו בנובמבר וזה חשוב מאוד.
בתל אביב נרשמו עליות שערים של עד 0.5% כשהדולר נחלש מול השקל בשיעור דומה ונסחר ברמה של 3.645 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך התקבל בצער רב ועליות בחוזים?? (ל"ת)
    שי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור