השוק

חשש מסטגנציה: הדולר מתחזק וחוזר לרמה של 3.62 שקל

חשש מסטגנציה במו"מ לשחרור החטופים כמו גם הפגישה התמוהה אתמול של נתניהו, סמוטריץ' ונגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, גורמים לדולר להתחזק הבוקר, בניגוד למגמה ששוררת בשוק המט"ח בימים האחרונים
ניצן כהן |  2
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר כשהמטבעות הזרים מתחזקים מול השקל וזאת בניגוד למגמה השלטת בשוק בימים האחרונים בואך שבוע אחרון. הדולר מתחזק הבוקר ב-0.3% לרמה של 3.623 שקל, האירו מתחזק ב-0.11% לרמה של 3.944 שקל ואילו הלירה שטרלינג מתחזקת ב-0.2% ל-3.694 שקל.
אם כן כמה דברים קורים הבוקר, כמעט ואף אחד מהם לא כלכלי שגורמים למשקיעים לחשוב שמה הם היו אופטימיים מידיי בשבוע האחרון בכל הנוגע להתנהלות בישראל.
נתחיל מהמובן מאליו - ההסכם לשחרור החטופים. בשבוע האחרון נראה היה שנתניהו יעשה כל שלאל ידו כדי להגיע לארה"ב לנאום המוזר שלו עם הסכם לשחרור החטופים, אבל בכל זאת נתניהו כמו נתניהו לא הגיע להסכם והנסיעה לארה"ב מגיעה. לא עזרה להרגעת הרוחות מסיבת העיתונאים שקיים שהראתה כי נתניהו אינו בשליטה והספינים פועלים במלוא המרץ כדי לזכות בזמן מסך יקר למדינה שסועה ומדממת.
מדוע הפגישה הזו הייתה מוזרה? נוכחים בפגישה אמרו כי היא עסקה בסיסמאות וניסיונות לייצר ספינים משל יהיה תקציב נורמלי לשנה הבאה וזה מייצר תחושה לפיה ממשלת ה-64 של נתניהו לא מתכוונת להעביר תקציב אחראי ומסודר לשנה הבאה אלא לשמור על הקיים. כלומר הוצאת כסף בלתי נשלטת לשותפים, מינויי מקורבים לתפקידי מפתח, מקורבים שלא פעם, לא נמצאו מתאימים לתפקידים האלה בדרך המלך אלא בדרך של מינוי פוליטי וזה מוביל לסיטואציה שראינו ב-7 באוקטובר של חידלון ממשלתי.
את כל הדברים האלה המשקיעים לא אוהבים. קשה לנהל בצורה כזו מדינה ובטח לא לעבור לשלב השיקום וכן הלאה ולכן ומטעמי זהירות אנחנו רואים את המטבעות הזרים מתחזקים הבוקר מול השקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוי ואבוי מה שהם עושים לכלכלה שלנו...הרס (ל"ת)
    לשם 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מה קראתי עכשיו??
    יניב 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכתב זכה לדירוג מינוס 5 כוכבים. כאילו מה אתה נציג של קפלן במערכת??? כמה בכיינות כמה עיוות כמה שקרים. השקל התחזק מרמה של אזור 3.8 לרמה של אזור 3.6 מול הדולר. וכל זאת בחודשיים האחרונים. התחזקות מינורית שכזו אינה אלא תיקון טכני. כתב פתטי מלא אג'נדה ארסית. תעשה טובה תחזור לקפלן ואל תחפור לנו
    סגור