השוק

"למרות העלאת תחזיות האינפלציה, בנק ישראל יוריד את הריבית השנה"

בשבוע שעבר העלה בנק ישראל את תחזית האינפלציה שלו לשנתיים הקרובות והוריד את תחזיות הצמיחה. למרות זאת, חושב הכלכלן הראשי של מיטב, אלכס זבז'ינסקי, בנק ישראל יוריד את הריבית השנה, ואולי אפילו פעמיים
ניצן כהן |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני והוא צפוי לעלות ב-0.1%. בהנחת עבודה שלא תהיינה הפתעות הרי שחוזרים לדבר, כרגע לפחות, על חזרה לתוואי ריבית יורדת ומכאן, יש לבחון את השיקולים המרכזיים של בנק ישראל, לפחות כפי שהם עלו מההחלטות האחרונות של הבנק המרכזי.
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב כותב היום בסקירה השבועית שלו כי "החלטת בנק ישראל להעלות תחזיות האינפלציה, במיוחד לשנת 2025, על סמך הטלת המיסים העקיפים שהממשלה אפילו עוד לא החליטה עליהם די חריגה. למעשה, תחזיות כאלה מחלישות השפעת שיקולי בחינת סביבת האינפלציה על החלטות ריבית.
"בנוסף, עליית התחזית לריבית, למרות התחזית המחמירה לצמיחה, מוציאה למעשה משיקולי החלטות הריבית גם את נושא הצמיחה.את המקום העיקרי בשיקולי בנק ישראל תופס הסיכון הגיאופוליטי ומדיניות הממשלה, שאין לריבית השפעה עליהם וקשה לחזות אותם.
"אנו מותירים את התחזיות ל-1-2 הורדות הריבית במהלך השנה הקרובה, אך תחזית זו עשויה להשתנות במהירות מאחר שהיא מבוססת על גורמים שכמעט לא ניתן לצפות אותם.
קושי לחזות שינויים בריבית, מגביר ערפול גם בתחזית לשוק האג"ח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז הוא אומר אז מה?
    אבי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי הריבית לא תרד השנה
    סגור