השוק
שופרסל בבשורה קשה ללקוחות: מחזיקי כרטיס 'חבר' ישלמו ביוקר
מהפך בשוק הקמעונאות: שופרסל מערערת את מעמד 'חבר' ומשנה את כללי המשחק, ברשת דורשים מ"חבר" הפחתה משמעותית בהטבות, שכיום עומדות על 6%-9% הנחה בקניות
בעולם הקמעונאות הישראלי, שינוי דרמטי מתרחש מתחת לפני השטח. שופרסל, הענקית הקמעונאית המובילה בישראל, בוחנת מחדש את הסכם ההטבות רב-השנים שלה עם מועדון "חבר", המייצג את משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. מהלך זה, שעשוי להוביל לביטול הטבות משמעותיות לכ-200,000 חברי המועדון, מסמן שינוי פרדיגמה בתפיסה העסקית של הרשת ועשוי להשפיע על כל שוק הקמעונאות בישראל.
על פי פרסום בדה מרקר, האחים אמיר, בעלי השליטה החדשים בשופרסל, מובילים קו אסטרטגי חדש המתמקד בשיפור הרווחיות, גם במחיר של אובדן לקוחות פוטנציאלי. הם דורשים מ"חבר" הפחתה משמעותית בהטבות, שכיום עומדות על 6%-9% הנחה בקניות. מהלך זה משקף תפיסה עסקית חדשה המעדיפה רווחיות על פני נתח שוק, ומעלה שאלות מהותיות לגבי הערך של מועדוני לקוחות ותוכניות נאמנות בעידן של תחרות מחירים אגרסיבית ושולי רווח צרים.
ההשלכות של מהלך זה עשויות להיות רחבות היקף. מחד, הוא עלול לעורר ביקורת ציבורית, במיוחד לאור המצב הביטחוני המתוח בישראל. מאידך, הוא מעלה שאלות לגבי הוגנות מחירים בשוק הקמעונאי - האם נכון שקבוצה מסוימת באוכלוסייה תיהנה מהטבות משמעותיות על חשבון שאר הצרכנים? יתרה מזאת, המהלך עשוי ליצור אפקט דומינו, כאשר רשתות קמעונאיות אחרות עשויות לבחון מחדש את ההסכמים שלהן עם מועדוני צרכנים שונים.
מעבר לסוגיית "חבר", שופרסל מבצעת שינויים נוספים המעידים על כיוון אסטרטגי חדש. ביטול הטבת המשלוח באתר האונליין וצמצום הטבות מועדון הלקוחות של הרשת עצמה מצביעים על מגמה רחבה יותר של התמקדות ברווחיות על פני צמיחה בהכנסות. זוהי תפנית משמעותית בגישה העסקית, המשקפת את האתגרים הכלכליים בשוק הקמעונאות הישראלי ואת הצורך בהתאמה למציאות כלכלית משתנה.
עוד ב-
השאלה המרכזית שנותרת פתוחה היא כיצד יגיבו הצרכנים והשוק לשינויים אלה. האם המהלך יוביל לנטישה המונית של לקוחות או שמא יצליח לשפר את הביצועים הכלכליים של הרשת? האם רשתות אחרות ילכו בעקבות שופרסל? והאם זהו הסימן הראשון לשינוי מהותי בתפיסת הצרכנות והנאמנות בשוק הקמעונאי הישראלי? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את פני הקמעונאות בישראל בשנים הקרובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.לא לדאוג , קרפור תפסה את מקומםהבוחש בשוקו 07/2024/07הגב לתגובה זו0 0שופרסל חבורה של סתומים - ירידה של 15 % בקניות מחבר זה בור מטורףסגור
-
6.לא לדאוג , קרפור תפסה את מקומםהבוחש בשוקו 07/2024/07הגב לתגובה זו1 0שופרסל חבורה של סתומים - ירידה של 15 % בקניות מחבר זה בור מטורףסגור
-
5.מסוג החנויות שלא קונה אצלהם לעולםאלי 07/2024/07הגב לתגובה זו1 0מי שקונה בחנויות שנותנות הנחות גדולות לחברי מועדון דוגמאת חבר מממן את ההנחות שלהם דוגמא גם אנטר מותגים מקבלים מעל 20 אחוז הנחה בחבר מהרגע ששמעתי לא קונה אצלהם יותרסגור
-
4.מי קונה שםחיים 07/2024/04הגב לתגובה זו0 1גם עם 9 אחוז בשלי עדיין הכי יקרים בשוק גנבים נמאסתםסגור
-
3.נטישה המונית של הזומביז הישראלים - בדיחה קורעת. (ל"ת)בונדי 07/2024/03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.כל הכבוד לשופרסללקוח שופרסל 07/2024/03הגב לתגובה זו1 1אני כלקוח שאיננו במועדון חבר לא מוכן לסבסד אותם. אם אני יכול לקנות במחיר מלא אז גם הם. המצב כרגע הוא שכמעט כל עם ישראל מסבסד קומץ גמלאי צהל מבוססים. סליחה באמת אבל אני לא מוכן לממן אותם. מבחינת כמעט כל הלקוחות עדיף שיורידו קצת את המחיר לכולם ולא לסבסד קומץ פריבילגים.סגור
-
1.נלך לקנות במקום אחר (ל"ת)סמי 07/2024/03הגב לתגובה זו0 1סגור