השוק

רשות מקרקעי ישראל מורידה מחירים: זו ההחלטה שהתקבלה

רשות מקרקעי ישראל מקדמת  את משק האנרגיה – הנהלת רמ"י קבעה מחיר אחיד שהוא פחות ממחצית  מהמחיר שהיה נהוג עד כה עבור עסקות למתקני אגירה עצמאיים
מערכת ice | 
התייקרות החשמל (צילום shutterstock, pexels)
הנהלת רשות מקרקעי ישראל  אישרה להפחית  את המחיר האחיד שישולם עבור עסקאות למתקני האגירה העצמאיים. מחיר זה צפוי להגביר את התחרות במשק החשמל ולגלגל את התועלת לתעריף החשמל.
לאחר עבודת מטה משותפת, של רמ"י רשות החשמל ואגף תקציבים באוצר, קיבלה הנהלת רשות מקרקעי ישראל החלטה חדשה, המצטרפת לשורה של החלטות שהתקבלו בעת האחרונה, שמטרתן לקדם את משק האנרגיה בישראל, לעודד אנרגיות מתחדשות ולהפחית את יוקר המחייה בתחום החשמל
ההחלטה שמפחיתה ביותר מחצי  את המחיר האחיד למיזמי אגירה  מייצרת וודאות ואחידות בתעריפים של מתקני האגירה העצמאיים ולהתפתחות תנאים טובים לשוק האגירה אשר נמצא בתחילת דרכו.
ההחלטה קובעת מחיר אחיד למיזמי אגירה עצמאיים בסכום של 30,000 ש״ח למגה ואט שעה, תוך הוזלת המחיר הקודם שעמד על 70,000 ש״ח למגה ואט שעה
החלטה זאת שהתקבלה על רקע הליך תחרותי שפירסמה רשות החשמל, תייצר ודאות בשוק ותעודד הקמת מיזמי אגירה החשובים למדינת ישראל , בודאי בעת הזאת .

ינקי קווינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל :" אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב בין רשות החשמל לרשות מקרקעי ישראל המקדמות יחד אינטרסים ראשונים במעלה למדינת  ישראל בהיבט האנרגטי. מיזמי אגירה מאפשרים ניצול יעיל יותר של הקרקע ומקסום תועלות במיזמי אנרגיות מתחדשות ואני בטוח כי החלטה זאת תביא להצלחתו של ההליך התחרותי ולהקמת מיזמי אגירה רבים"
אמיר שביט, יו"ר רשות החשמל: "אני מברך על ההחלטה ועל שיתוף הפעולה הפורה בין הגופים. להחלטת רמ"י צפויה להיות תרומה משמעותית לקידום משק חשמל תחרותי, ולעמידה ביעדי האנרגיות המתחדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה