השוק

רשת החנויות בקריסה: המנייה צנחה ב-97% בדרך לפשיטת רגל

בדו"ח הכספי האחרון, Big Lots, רשת חנויות הדיסקאונט האמריקאית, חשפה נתונים מדאיגים: ירידה של 10.2% במכירות והפסד של 132.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. המנכ"ל ברוס ת'ורן מאשים את המצב הכלכלי הקשה והירידה בהוצאות הצרכנים, במיוחד במוצרים יקרים ולא חיוניים.
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בעולם הקמעונאות הסוער של ימינו, אחת מהחברות הגדולות בארה"ב מתמודדת עם משבר חסר תקדים. Big Lots, רשת חנויות הדיסקאונט הוותיקה, נמצאת על סף תהום כלכלי ומזהירה מפני ספקות משמעותיים לגבי יכולתה להמשיך ולפעול.
בדו"ח הכספי האחרון, חשפה החברה נתונים מדאיגים: ירידה של 10.2% במכירות והפסד של 132.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. המנכ"ל ברוס ת'ורן מאשים את המצב הכלכלי הקשה והירידה בהוצאות הצרכנים, במיוחד במוצרים יקרים ולא חיוניים.

אך מאחורי המספרים מסתתר סיפור מרתק של מאבק הישרדות. החברה נקטה בצעדים דרמטיים לשיפור מצבה, כולל קיצוץ בהוצאות, ניהול מלאי אגרסיבי, וחתימה על הסכם הלוואה חדש. למרות זאת, Big Lots הודתה בדיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית כי קיים "ספק משמעותי" לגבי יכולתה להמשיך לפעול כ"עסק חי".
בשבועות הקרובים, הנהלת החברה תנסה בכל כוחה למצוא פתרונות יצירתיים להגדלת הנזילות ושיפור הביצועים העסקיים. בין האפשרויות הנשקלות: משא ומתן עם משכירים, ניהול הון חוזר אגרסיבי, ואפילו גיוס הון נוסף. מניית החברה, שהגיעה לשיא של 72.31 דולר ב-2021, צנחה ב-97% ונסחרת כעת בשפל היסטורי של 1.90 דולר. האם זוהי הזדמנות השקעה נדירה, או סימן אזהרה אחרון לפני הקריסה?
ההתפתחויות ב-Big Lots מהוות תמרור אזהרה לכל ענף הקמעונאות ומדגישות את הצורך בהתאמה מהירה לשינויים בהרגלי הצריכה ובכלכלה העולמית. האם החברה תצליח לשרוד את הסערה? רק הזמן יגיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה זה מעניין את עם ישראל בזמן מלחמה אתם משועממים ?
    יהודה הלוי 63 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 6
    למה זה מעניין את עם ישראל בזמן מלחמה אתם משועממים ?
    סגור