השוק

המשבר בהייטק הישראלי: הממשלה תאשר תוכנית השקעה רב-שנתית

השרה גילה גמליאל כינסה ואת ועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה לדיון חירום בו הוצגו עיקרי הדו"ח השנתי של רשות החדשנות. על הפרק: הקצאת תקציבים ייעודיים להתמודדות עם השלכות המלחמה כגון חרמות משקיעים והעתקת חברות לחו"ל. "כל שקל המושקע בהייטק - השקעה אסטרטגית המניבה תשואה משמעותית לכלכלה ולחברה"
מערכת ice |  1
ח"כ גילה גמליאל (צילום דוברות גילה גמליאל)
שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל כינסה היום (ראשון) את ועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה בראשותה, לדיון חירום בו הוצגו עיקרי הדו"ח השנתי של רשות החדשנות על ההייטק הישראלי. השרה הורתה לרשות החדשנות לגבש תוך שבועיים תוכנית השקעה רב-שנתית לתעשיית ההייטק ולהתוות אסטרטגיה ארוכת טווח לשימור עליונותה של ישראל.
בדיון בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת, שר החקלאות אבי דיכטר, השר לנגב והגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, נציגי משרד האוצר וראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועץ כלכלי לראש הממשלה אבי שמחון, ובכירי חברות הייטק ציינו המשתתפים את חשיבות העלאת הנושא לסדר היום הלאומי ואת הצורך ביצירת אופק, יציבות וודאות למשקיעים בהייטק.

"קטר הצמיחה של המשק הישראלי". תוכנית השרה גילה גמליאל לבלימת המשבר בהייטק (צילום: יח"צ)
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל: "ההייטק הוא קטר הצמיחה של המשק, וחשיבותו לכלכלה הישראלית אקוטית ומהווה מנוע צמיחה מרכזי ובולם זעזועים בעתות משבר. עם כניסתי לתפקידי הצבתי יעד מרכזי של גיבוש תוכנית רב שנתית לפיתוח ענף ההייטק הישראלי והבטחת עליונותה המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל שהינה בסיס הכרחי לכלכלה איתנה ולביטחון לאומי".
 
בהתייחס לנתוני הדו"ח השנתי המצביעים על התלות הגדולה שפיתח המשק הישראלי בתעשיית ההייטק הישראלית - תלות שהעמיקה בחודשי המלחמה, ציינה השרה את החשיבות בהתוויית  יעדים ברורים לביצוע ועמידה באתגרים תוך שיפור המדדים השונים. הצעדים האסטרטגיים העיקריים שתוביל השרה ויוגשו לבקשתה על ידי רשות החדשנות בתוך כשבועיים, יכללו בין היתר הקצאת תקציבים ייעודיים להתמודדות עם השלכות המלחמה כגון חרמות משקיעים, נטייה להעתקת חברות/ עובדים לחו"ל ועלייה באנטישמיות המקשה על גיוס הון.
עוד בדיון, השרה הדגישה את הצורך בהגדלה משמעותית של תקציב ההשקעות הממשלתי השנתי בהייטק והתאמתו לגידול השוטף בתקציב המדינה מעבר לתקציב התוספתי שניתן השנה ויצירת מנגנונים חדשים לעידוד השקעות של גופים מוסדיים ישראליים בחברות היי-טק מקומיות: "כל שקל המושקע בהייטק הינו השקעה אסטרטגית המניבה תשואה משמעותית לכלכלה ולחברה הישראלית. השקעה בתשתיות מעבדות, מחקר והון אנושי, יאפשרו להייטק הישראלי להיות תחרותי ומוביל גם בטווח הבינוני והארוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה
    יזם 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב ההייטק גרוע מאד והמדינה משקיעה מעט מאד יחסית לכל העולם. אני שומע על עשרות חברות בקשיים ורבות שנסגרות ומפטרות. חלקן הגדול עובר לחול וחברות חדשות נרשמות בחול מלכתחילה. צריך לקרוא את דו"ח הרשות לחדשנות שהתפרסם לאחרונה כדי להבין שעתיד ההיטק בסכנה גדולה. לצערי לא רואה את הישועה מגיעה מהממשלה הזו. יותר חשוב להם לשמור על הקואליציה
    סגור