השוק

הנדל"ן מתאושש: 21 אלף דירות נמכרו ברבעון הראשון של השנה

מנתונים של משרד האוצר, נתונים שלוקחים בחשבון את הדיווחים למס שבח ומיסוי מקרקעין הרי נראה ששוק הנדל"ן מתאושש כש-21 אלף דירות נמכרו ברבעון החולף, עלייה של 14% בהשוואה להיקף העסקאות ברבעון הראשון של 2023
ניצן כהן | 
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
נראה שהנתונים שהצטברו  במערכת הבנקאית, נאספו על ידי בנק ישראל ועובדו על ידו, מדויקים. מנתוני משרד האוצר עולה כי שוק הנדל"ן מתאושש בקצב גבוה מכפי שכולם חשבו קודם לכן. מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של 2024 נרשמה עלייה של 14%  בהיקף עסקאות הנדל"ן ביחס לרבעון הראשון של 2023. בסך הכל בוצעו 21 אלף עסקאות ברבעון הראשון של השנה ואלה נתונים לא רעים.
לציין כי נתוני משרד האוצר נחשבים למדויקים ביותר בשל העובדה כי בסיס הנתונים עליהם הם נשענים כולל את נתוני מס שבח ומיסוי מקרקעין. באוצר מציינים שלמרות התאוששות של שוק הנדל"ן הרי  שכמות העסקאות היא הנמוכה מאז שנת 2000.
נתון מעניין שעולה מנתוני האוצר למד על כך שקצת יותר מ-10,000 דירות שנמכרו היו דירות ראשונות. כלומר משקי בית שקנו דירה ראשונה וכל היתר היו דירות של מי שיש להם יותר מדירה אחת. חלק מאלה שרכשו דירות שנרשמות כדירות נוספות, מיוחסות על ידי משרד האוצר למי שרכש דירה עכשיו ושידרג או שינמך את הדירה שלו אבל עדיין לא מכר את הדירה הקודמת שלו.
למעלה מ-3,000 עסקאות בוצעו ברבעון הראשון של השנה על ידי מה שנהוג לקרוא להם משקיעים הנדל"ן וזה נתון מעניין שכן מדובר על עלייה של 8% בפעילות משקיעי הנדל"ן ברבעון הראשון של השנה.
בחלוקה שבין דירות מיד שניה לדירות חדשות מקבלן הרי ש-12,600 דירות נמכרו מיד שניה ואילו היתר היו רכישות מקבלנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה