השוק

טראמפ העלה את המס על הרכבים הסיניים - ביידן הקפיץ אותו פי 4

מכסי היבוא שהושתו על ידי נשיא ארה"ב לשעבר בשיעור של 25%, יזנקו תחת זה המכהן ל-100%. יתר הרכבים המיובאים ימוסו ב-2.5% בלבד. הממשל הפדרלי צפוי לנקוט בצעד זה כחלק ממלחמת הסחר עם סין. לכאורה מדובר בצעד מנוגד למדיניות קידום האנרגיה הירוקה, אלא שכאן המטרה אחרת - חיזוק הייצור המקומי
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
על רקע הקרב המתמשך בין סין לארצות הברית, ושנת הבחירות בכלכלה החזקה בעולם, הממשל הפדרלי צפוי להודיע מחר (שלישי) על העלאת מכסי יבוא על מוצרים בתחום האנרגיה מסין, בראשם כלי רכב חשמליים. המס בגובה 25% שהשית טראמפ על רכבים חשמליים יזנק תחת ביידן פי ארבעה, ל-100%.
יתר הרכבים המיובאים לארצות הברית ממוסים ב-2.5% בלבד, והעלאת התעריפים מתרחשת בזמן שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כבר הבטיח שיקפיץ את המסים על סין ב-60% ויעצים את מלחמת הסחר. ממשל טראמפ התחיל את המתיחות בשנתו הראשונה לנשיאות, אז הטיל מכסים כבדים בהיקף של כ-370 מיליארד דולר בשנה על יבוא סין.
 
על פי הדיווח בכלכליסט, ממשל ביידן הותיר את המכסים הללו על כנם, ואף הוסיף והגדיל אותם במגזר הרכבים החשמליים. בתחילת מרץ הודיע ביידן על פתיחת חקירה סביב מכוניות חשמליות מתוצרת סין ש"אוספות כמויות גדולות של נתונים רגישים על הנהגים והנוסעים ומשתמשות במצלמות ובחיישנים כדי להקליט מידע מפורט על תשתיות ארצות הברית", על פי הצהרתו של הבית הלבן.
מסים אלו, לכאורה, עומדים בסתירה למדיניות ממשל ביידן לקדם מעבר לרכבים חשמליים ואנרגיה ירוקה, אך מתקפים את מחוייבותו לחיזוק הייצור המקומי. מאז נבחר לתפקיד, הנשיא ביידן, בדומה לטראמפ, מתבטא רבות על קידום הייצור והגנת התעשיות הכבדות האמריקניות. כמה מחוקקים ציינו בשבועות האחרונים כי יש לאסור לחלוטין על כניסתם של רכבים חשמליים סיניים למדינה, תוך ציון שיקולים של ביטחון לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה