השוק

רשות התחרות הטילה קנס של מיליוני שקלים על דיפלומט

רשות התחרות הטילה קנס של כמה מיליוני שקלים על דיפלומט, אחת מיבואניות המזון הגדולות בישראל; ברשות התחרות אומרים כי כי הם שוקלים להטיל את הקנס בשל חשד להפרת החוק לקידום התחרות בשוק המזון
ניצן כהן |  1
נעם וימן (צילום קרן בן ציון, מתוך אתר החברה דיפלומט, freepik)
אחרי שאיימה להגיש כתב אישום נגד אייל רביד, רשות התחרות ממשיכה לתפוס כותרות וכעת היא מאיימת להטיל קנס של 9 מיליון שקל על דיפלומט, אחת מיבואניות המזון הגדולות בישראל.
בהודעת רשות התחרות נכתב כי  הממונה על התחרות פרסמה להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונות חיוב. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם דיפלומט היא תשלם למעלה מ-9 מיליון שקל לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים, ובהעברות תשלומים לקמעונאים, שלא כהנחות למוצרים אותם היא מוכרת להם.
 
נזכיר כי בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים (כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה ).
ברשות אומרים כי הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקל לאוצר המדינה. 
לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון שקל, והסכמות עם חברת נטו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-18 מיליון שקל. כעת מפורסמת ההסכמה עם דיפלומט לעיון הציבור.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם דיפלומט, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן.
נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ-66 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך היו אומרים פעם דפקת את אגד
    חיים מאיר ויזניצר 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הכנס יישלם האזרח בעליית המחירים שהם יעלו בקרוב ממש. פקידים חסרי הבנה בסיסי מה הם חושבים שאדון וינמן ימכור מניות בשבילם .
    סגור