השוק

החמאס גונב את הפלסטינים: בנקים ברצועת עזה נשדדו ב-66 מיליון אירו

תחקיר בצרפת חושף כי עובדי הסניף הראשי של בנק פלסטין בעיר עזה הבחינו בשוד וניסו למנוע אותו. למרות ניסיונותיהם, כוח חמוש שכינה עצמו "הרשות הגבוהה ביותר בעזה", ביטוי המציין את חמאס, המשיך בפעילותיו. על פי ספרי חשבונות, חמאס שולט בחברות כרייה, גורדי שחקים וחברת נדל"ן
מערכת ice |  1
בנקים ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
ארגוני טרור שדדו כ-66 מיליון אירו מבנקים מרכזיים ברצועת עזה, כך נחשף אמש (שבת) בעיתון הצרפתי לה מונד. עובדי הסניף הראשי של בנק פלסטין בעיר עזה הבחינו, כך על פי התחקיר, בחור שנקדח בתקרת הכספת. אז גילו כיצד הגנבים, שהיו חמושים, שמו את ידיהם על קלטות הכספומטים שמכילות סכום שווה בערכו ל-2.8 מיליון אירו בשקל ישראלי.
על פי הפרטים שפורסמו בכאן 11, בניסיון נואש להימנע ממקרה נוסף העובדים אטמו את הכספות בבטון כשהן מכילות סכומי מזומנים גדולים. אלא שאז, יום למחרת, הגיעו הגנבים החמושים ופרצו למבנה. הם פוצצו את מחסומי הבטון ושדדו סכום של 29 מיליון אירו במטבעות שונים. עובדי הסניף המרכזי פנו לעובדי סניף נוסף של הבנק, כדי להעביר מזומנים המאוחסנים בו מחשש לשוד נוסף.
 
למרות הניסיונות של עובדי הבנק, כוח חמוש שכינה עצמו "הרשות הגבוהה ביותר בעזה", ביטוי המציין את חמאס, המתין להם בסניף הנוסף ותחת איומי אקדח שדדו החמושים 33.6 מיליון אירו בשקל ישראלי. מסמכים סודיים שחשפו מודיעין לגבי קרן הון פרטית ששימשה את ארגון הטרור חמאס למימון פעילותיה, הגיעו לגורמי ביטחון ישראלים עוד בשנת 2018.
דיווחים בעיתון האמריקני ניו-יורק טיימס מרחיבים כי ספר החשבונות, שנדלה ממחשבו של גורם בכיר בחמאס, סידר ברשימה נכסים בשווי מאות מיליוני דולרים. חמאס שלט בחברות כרייה, לולים וסלילה בסודאן, גורדי שחקים תאומים באיחוד האמירויות הערביות, חברה לפיתוח נכסים באלג'יריה, וחברת נדל"ן הנסחרת בבורסה הטורקית. המסמכים היו מפת דרכים אפשרית לחניקת כספי חמאס אלא שאיש לא חשף באופן פומבי את החברות או גרם לעיצומים עליהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העולם מספק לחלאות אוכל וביגוד ותרופות חינם ו עכברושים
    היי 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוכרים אות הציוד "לאזרחים". אז אתם מדברים על כסף?
    סגור