השוק

טיב טעם בדרך לידיים חדשות? עסקת ענק על הפרק

בעל השליטה ברשת המזון טיב טעם חגי שלום, עם 46.8% מהבעלות מכחיש כי העמיד את החברה למכירה וטוען שהיא אינה למכירה. לדבריו, בשל שווי החברה הנמוך בשוק, הוא מקבל בשבועות האחרונים הצעות רכישה רבות במחיר של עד 50% מעל שווי השוק, אך אינו מעוניין במכירה כרגע.
מערכת ice |  1
חגי שלום מנכ"ל טיב טעם (צילום אסף לב, Magma Images)
על פי פרסום של TheMarker היום [רביעי] חגי שלום, בעל השליטה ברשת המזון טיב טעם עם 46.8% מהבעלות, קיים בשבועות האחרונים מספר פגישות עם רוכשים פוטנציאליים במטרה לדון במכירת החברה. 
על פי מקורות שהיו נוכחים בפגישות אלה, שלום העמיד את טיב טעם למכירה, אך דורש מחיר גבוה מדי - קרוב למיליארד שקל, בעוד ששווי החברה בבורסה עומד על 526 מיליון שקל בלבד.

שלום מכחיש כי העמיד את החברה למכירה וטוען שהיא אינה למכירה. לדבריו, בשל שווי החברה הנמוך בשוק, הוא מקבל בשבועות האחרונים הצעות רכישה רבות במחיר של עד 50% מעל שווי השוק, אך אינו מעוניין במכירה כרגע. בענף המזון דווקא די מפקפקים בטענותיו של שלום. גורם בכיר בקבוצה שנפגשה עמו אומר כי לדעתו מכירת טיב טעם היא "רק עניין של זמן", לאור גילו המבוגר של שלום.
עוד נמסר כי אחת הקבוצות המתעניינות ברכישה עשויה לצרף את איציק אברכהן לשורותיה, לשעבר יו"ר רשת שופרסל, כמועמד מוביל לתפקיד יו"ר טיב טעם בתמורה לשכר גבוה ואחזקה בחברה.  
עסקת רכישת השליטה ברשת שופרסל בידי האחים אמיר יצרה תקדים של תשלום פרמיה משמעותית על מחיר השוק. מכירת טיב טעם במחיר הנדרש על ידי שלום תשקף מכפיל שווי פעילות גבוה יחסית של 20, לעומת מכפילים של 10-14 לרשתות דומות.
עם זאת, אופייה החילוני של טיב טעם, הפועלת בשבת ומוכרת מוצרים לא כשרים, מגביל את מספר המועמדים הפוטנציאליים לרכישתה. בנוסף, החברה צפויה להשקיע 240 מיליון שקל בהקמת מרכז לוגיסטי חדש עד 2028, מה שיכביד על תוצאותיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיב טעם
    יוסי 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קשת טעמים יקנה אותם אבל בפחות ממחיר השוק
    סגור