השוק

שינוי ברשימה השחורה של החברות בישראל? החברה הזו בדרישה ברורה

על רקע גל עליות מחירי המזון שלאחר הפסח, חברת אחוה בפנייה לשר הכלכלה: "הוצא אותנו מהרשימה השחורה – אנו המותג הזול על המדף". החברה טוענת כי שיעור ההנחה שהיא מעניקה לטחינה גבוה יותר מעליית המחיר שביצעה בחודש פברואר, בגינו נכנסה לרשימה השחורה של משרד הכלכלה
מערכת ice |  2
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
חברת "אחוה", יצרנית מוצרי הטחינה, חלוה ודברי מאפה המובילה בישראל, פנתה במכתב למשרד הכלכלה ועדכנה, כי הודיעה לרשתות השיווק על מבצע הנחה לטחינה אחוה עד לסוף חודש מאי. החברה מבהירה במכתבה, כי על אף שנושא האספקות של חומר גלם זה עדיין לא ודאי ומוחלט, היא הוזילה את הטחינה בשיעור של כ-10%,
מבצע אשר היה בתוקף לכל אורך חג הפסח, וימשיך לל"ג בעומר ויום העצמאות. מבצע ההנחה של אחוה, שנכנס לתוקף החל מה-1 באפריל, מגיע לאחר שהחברה נאלצה להעלות בחודש פברואר את מחיר הטחינה בשיעור של כ-7.5%, זאת בעקבות מחסור חמור בשומשום אותו היא מייבאת מאתיופיה, שנוצר בעקבות המלחמה.
 
על אף מדיניות המחירים המוזלת של החברה לכל אורך השנה, נכנסה החברה ל"רשימה השחורה" שיזם שר הכלכלה ניר ברקת, שכללה יצרנים ויבואנים אשר העלו מחיר בתקופת המלחמה. בזכות קבלה של מלאי שומשום שנתקע בנמל ג'יבוטי עקב פעילות החות'ים, יוצאת אחוה במבצע על טחינה גולמית.  

צילום: יעל האון
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "אם מלחמה ביוקר המחייה אכן עומדת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה, הרי שלצד רשימה לבנה ורשימה שחורה יש להציג גם רשימת זהב, בה יופיעו יצרנים שמוכרים במחיר הוגן ומשתלם בעקביות ובשיטתיות. לפי כל קריטריון והיגיון סביר, אחוה תופיע בראש רשימה זו".  לדבריו, המבצע הינו פועל יוצא של אסטרטגיית התמחור של המפעל ואם תוכל להמשיכו, או להוזיל את המוצר, היא תעשה זאת, כי זו דרכה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החותים סגרו את נמל גיבוטי (ל"ת)
    יוסי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מלחמה באתיופיה????
    מולי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחווה ועוד יצרנים וקמעונאים ממשיכים למרוח אותנו.לא ידוע לי על מלחמה באתיופיה שמעניין שבדיוק כשיש מלחמה כאן יש מלחמה באיופיה.ה ח ז י ר ו ת בהתגלמותה. מר ברקת,תשאיר אותם ברשימה השחורה ותמשיך להוסיף לה עוד חברות וקמעונאים!!!
    סגור